+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

A gyökér betömésének lépései

Precíz gyökértömés fájdalommentes gyökérkezelés után

A gyökértömés a gyökérkezelés utolsó lépése. Ezt a lépést nem lehet elsietni, hiszen csak tökéletesen steril és jól feltárt csatorna esetén lehet megfelelő gyökértömést készíteni. A gyökérkezelés utolsó lépéséről van szó, mely tökéletesen fájdalommentesen elvégezhető.

A gyökértömést megelőző lépések:

A fenti lépések bizonyos esetekben több ülés alkalmával többször is elvégezhetőek. A lényeg, hogy végül

1. röntgenfelvétel készítése a panaszos fogról
  2. a gyökércsatorna rendszer feltárása – általában hagyományos kézi műszerekkel
  3. a gyökércsatornarendszer tisztítása, tágítása – a bent levő baktériumok eltávolítása, a szűk csatornák kitágítása
  4. a gyökércsatorna hosszának megállapítása (röntgen segítségével tűs kontrol felvétel alapján, elektromos gyökércsatorna bemérő műszer segítségével)
  5. a csatornák tisztítása a kimért gyökér csúcsig, fertőtlenítő folyadék alkalmazása a csatornákban, lézeres gyökércsatorna kezelés a steril gyökércsatornák érdekében
  6. szükség esetén gyógyszeres lezárás

• kifertőtlenített (ebben az esetben teljesen szagmentes a gyökércsatorna)
  • gyökércsúcsig (sem rövidebb, sem hosszabb) feltágított
  • panaszmentes, ráharapásra már nem érzékeny
fogat kapjunk, ebben az esetben indulhat el a gyökértömés, azaz a feltárt gyökércsatorna rendszer megtömése egy erre alkalmas anyaggal.

A gyökértömés:

A gyökértömés kritériumai: Több technika létezik a szűk gyökércsatornák tömésére. A lényeg, hogy a gyökértömés csúcsig érjen és falálló legyen. Ebből a Budapest Dental Fogászaton mi a laterál kondenzációs gyökértömési technikát alkalmazzuk. Célunk, hogy a tökéletesen steril csatornát a kimért gyökércsúcsig tömjük (csúcsig érő gyökértömés), illetve a járatrendszert tökéletesen mindenhol résmentesen kitöltsük (falálló gyökértömés). Gyökértömés fájdalommentesen, érzéstelenítés nélkül: Mivel a gyökértömés már panasz és fájdalommentes fogba történik, melyben élő ideg már nem található, a gyökércsúcsi gyulladás pedig már megszűnt, a gyökértömés a legtöbb esetben érzéstelenítés nélkül elvégezhető. Természetesen kérésre, vagy a legapróbb fájdalom esetén érzéstelenítő adásának nincs akadálya. Gyökértömő anyagok: A gyökértömés rendszerint egy guttapercha nevű, gumiszerű anyagból és valamilyen pasztából áll. A guttapercha nagyon jól záró anyag, nyomásra pedig elterül a csatornarendszerben, így a zegzugos járatok résmentesen kitölthetőek. A guttapercha gyökértömőanyag különböző méretű, vékony, hosszúkás kis rudacskákként képzelhető el (kb 0,5-1 mm átmérő – 2-3 cm hosszúság), melyek vastagsága a gyökércsúcs felé folyamatosan , kúpszerűen csökken, így válik alkalmassá a hasonló formájú szűk gyökércsatorna kitöltésére. Gyökértömés menete: A csatornába, annak tágasságától függően egy vagy több guttapercha rudacskát vezet az orvos. A rudacskák mindegyikét a megkeveréskor még hígan kenhető gyökértömő pasztába mártja, majd a csatornába helyezi, és laterál kondenzációs technika esetén egy arra alkalmas eszközzel a guttapercha rudacskára nyomást gyakorol a gyökércsatornán belül, így az elterülhet a járatban. Ez a műveletet mindaddig folytatja, míg az összes csatornát végig tökéletesen meg nem tömte. Mi történik közvetlenül a gyökértömés után: A megtömött fogat még nem lehet azonnal esztétikus töméssel vagy egyéb restaurációval (gyökércsap, inlay, korona) ellátni, mivel a gyökércsatornákban először a gyökértömésnek meg kell kötnie. A gyökértömés után szükség van egy ellenőrző röntgenfelvételre, melyen az orvos ellenőrzi a „vakon” elkészített gyökértömés hosszát, minőségét. Ezután a gyökértömésre ideiglenes tömés kerül a következő ülésig, mikor elkezdődik a fog koronai részének ellátása – tömés, betét, korona, stb.

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL