COVID, immunrendszer és a fogak. Van összefüggés?

COVID fogak

A fogak kezelése, a gyulladások felszámolása, a gócos fogak gyógyítása, vagy ha már nincs mentség, azok eltávolítása jelentős szempont, ha az immunrendszer épségét nézzük. Egy gyulladt gócos fog, vagy a beteg, vérző fogínytasakokban megbújó baktériumok a teljes szervezetet „ellátják” toxinokkal, távoli szerveket betegíthetnek meg. A gyulladás folyamatosan „használja” az immunrendszer erejét.

Tudjon meg többet a fogászati góc kezelésről!

Ha tenni szeretne az immunrendszere egészségéért, semmiképp ne hanyagolja el a fogait. Íme, egy felsorolás, melyek a legfontosabb fogászati területek, amikre a komoly járványidőszak alatt is érdemes odafigyelni:

• fogínybetegségek, fogágy problémák, ínyvérzés, mozgatható fogak – hatalmas stressz faktort jelentenek az immunrendszerre! Tudjon meg többet a legmodernebb, fájdalommentes fogkőeltávolítási módszerről!
  • szuvas fogak – itt a megelőzés a fontos, hiszen egy szuvas fogat időben kezelve még könnyen megmenthetünk, míg az elhanyagolásnak komoly következményei lesznek
  • elhalt, gyulladt, gyökérkezelésre szoruló fogak – ezek a gócos fogak, ahonnan számos egyéb szervet megbetegíthető betegség indulhat el. Mielőbbi ellátásuk kiemelten fontos!

Az immunrendszerünk a legfontosabb kincsünk. Egészségéért Ön a felelős!

Tegyen hát meg mindent az immunrendszerért, amely egy ilyen járványos időszakban a laikus ember számára is érthetően hatalmas kinccsé vált. Mára köztudott, hogy az általános óvintézkedések maximális betartása mellett mindenki a saját immunrendszerének erősítése révén tehet magáért a legtöbbet.

Ha a test egészséges, az immunrendszer képes megbirkózni a vírusokkal. Ha krónikus betegségekben szenved, az immunrendszer eleve „foglalt” így a vírusfertőzés komolyabb szövődményeket, nehezebb lefolyású betegséget okoz.

Fogászati szempontból most ne elsősorban az esztétikai beavatkozásokra figyeljünk. Természetesen a rágás, a jól lét, a teljesség érzéséhez hozzá tartozik a szép mosoly, és a foghiányok mielőbbi pótlása, de egy ilyen nehéz időszakban mégis ez az a terület, ami hátrébb szorulhat a prioritásaink listáján.

A fogászati kezelésnek, de méginkább az elhanyagolt fogbetegségnek is van egészségügyi kockázata.

Fontos tudatosítani a fogászati rendelő kockázatait járványügyi szempontból. Igen, a fogászati kezeléseknek van fertőzési kockázata. A fogászat azonban eleve felkészül a nyállal, vérrel történő fertőzések elleni védekezésre, a fertőtlenítés, sterilizálás folyamatos volt a járvány előtti időszakban is. Egy minőségi fogászatnak a járványügyi intézkedésekkel sem lett sokkal több dolga, hiszen a maximális fertőtlenítés eddig is alapelvárás volt.

Fontos, hogy mind a páciens, mind a fogászat maximálisan betartsa az elvárható legnagyobb gondosságot, hiszen a kockázat létezik. De a fogak, fogágy gyulladásainak kockázata is éppúgy létezik és kezelésre, méginkább megelőzésre szorul járványügyi időszakban is.

Tegyen Ön is az immunrendszeréért, tegyen meg mindent a fogai egészségéért!