Csúnya fogak helyett szép mosoly

Cirkónium korona

CAD-CAM cirkon korona esetbemutatás

A képen látható páciensnek hosszú ideig nem volt lehetősége arra, hogy felkeresse fogorvosát. Sok fogánál jelentős foganyag veszteség alakult ki a fogszuvasodás következtében. A kezelés első lépései még nem a cirkonium korona készítéséről szóltak, hanem csak az alapozásról. A szuvas fogakat ki kellett tisztítani, sokat gyökérkezelni kellett. A gyökérkezelt fogakat a front régióban cirkon csappal, a hátsó régióban fém csapokkal lehetett megerősíteni. A CAD-CAM cirkon fogkoronák mellett azért döntött, mert hosszú évek után végre magabiztos mosolyt óhajtott, és ez a kívánság az élethű cirkon porcelánnal elérhető.

Mit jelent a CAD CAM technológia

A CAD CAM technológia lényege a számítógépes tervezés és a számítógépes megmunkálás. A fogorvos által vett lenyomatot a fogtechnikus egy speciális gipsszel kiönti, majd az így kapott fogászati mintát be-scenneli.

Az első “cirkon váz” így a képernyőn készül el virtuálisan a digitális mintán. Az így elkészült képet töltik be a frézgépbe, mely egy cirkonium porcelán blokkból ultrapontosan kifaragja a digitális kép pontos mását. Az eredmény maximális precíz.

Fogászati kezelési lépések:

A kezelés első fázisában alapos fogkő eltávolítás történt. A szuvasodást és ínygyulladást okozó baktériumok visszatérő fertőzéseket okoztak. A visszatérő fertőzések megszüntetésének egyik kiváló módszere az antimikrobiális fotodinamikus terápia. A terápia fájdalommentesen elvégezhető, a kezeléssel a kórokozók 99%a elpusztítható.

Miután a fogíny egészségét visszanyertük, megkezdődtek a gyökérkezelések. A modern gyökérkezelési eljárásokkal szerencsére a gyökérkezelések nem fájdalmasak. A gyökérkezelt fogak felépítésére csapos műcsonkokat kellett készíteni. Az eljárás ideje alatt ideiglenes fogkoronákat helyzetünk a fogakra.

A végleges koronák elkészítésére fél évet várni kellett. A gyökérkezelések után röntgenen ellenőrizni szükséges, hogy a gyökérkezelt fogak csúcsán nem alakult e ki újabb gyulladás, elindult e a csontosodás.

A cirkon porcelán koronák felhelyezése akkor történhet meg, mikor az íny és a fogak tökéletesen egészségesek, ellátottak. Csak ez biztosíthatja, hogy a fogpótlás hosszú éveken át biztonsággal hordható legyen.