+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Érzéstelenítés terhesség alatt

Fogászati érzéstelenítés terhesség alatt

A terhesség során előfordulhatnak olyan fogpanaszok, amelyek sürgős fogorvosi beavatkozást igényelnek. Ide tartozik a fogbél gyulladás, fogtraumák kezelése, bölcsességfogak körüli íny gyulladásos tünetei, vagy egy hirtelen jött gyökérkezelés. Bár az áldott állapot során csak a legszükségesebb fogászati kezeléseket végzi el az orvos, fájdalom esetén szükség van a gyors beavatkozásra. Szerencsére a kezelések ilyenkor is fájdalommentesen végezhetőek el érzéstelenítő injekció beadása mellett.

Amit a fogászati érzéstelenítőkről tudni kell

Az Ultracain D-S Forte injectio, a gyógyszergyártó cégajánlása szerint terhesség során is kíméletes érzéstelenítő anyagnak tartott gyógyszer. A méhlepényen kismértékben átjut. Az anyatejbe lényeges mennyiségben nem jut be. Rendelőnkben minden fogászati érzéstelenítés esetén ezt az érzéstelenítő oldatot alkalmazzuk, kitűnő érzéstelenséget biztosít a fogászati kezelés teljes tartamára. A sokak számára jól ismert Lidocain injectio, a méhlepényen átjut a babához, így a terhesség első harmadában csak gondos mérlegelés esetén alkalmazható. Az anyatejbe kis mennyiségben átjut, de ez nem káros a babára. Rendelőnkben ritkán alkalmazott érzéstelenítő gyógyszer.

Ha fáj a fog

A fájdalom stressz a mamának és a babának egyaránt, így tanácsos mielőbb megszüntetni. Panasz esetén tehát forduljon mihamarabb fogorvoshoz. A modern érzéstelenítők nem ártanak a babának, így nem kell félnie a mellékhatásoktól.

Ha gyökérkezelni kell

Ha a fogfájás kezelése a gyökérkezelés – ez elég gyakori – akkor számítani kell arra, hogy a gyökérkezelés során szükséges röntgenfelvétel a kismamának nem végezhető el! Ezért bizonyos esetekben a fogorvos csak ideiglenes gyógyszeres töméssel látja el a fogat, a végleges gyökértömést a szülés utánra halasztja. Ritka esetben előfordul, hogy a szájvizsgálat nem elegendő a fájdalom okának felderítésére – röntgenfelvételre lenne szükség. Ha csak nem életbe vágó, ebben az esetben sem készítünk röntgenfelvételt kismamáról. Általában kis várakozás, egy nappal későbbi ismételt találkozás után jobban kiigazodik a mama is és az orvos is a panaszokon és röntgenfelvétel nélkül megkezdődhet a kezelés.

Ha fogat kell húzni

Ha biztosan a fogeltávolítás az egyetlen lehetséges terápia, érzéstelenítésben a műtét elvégezhető. Röntgenfelvétel a diagnózis megerősítésére ilyenkor sem készíthető.

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL