Fájdalmas-e a fogbeültetés

Fogbeültetés

Fájdalmas-e a fogászati implantátum beültetés?

A fogászati implantátumok beültetéséhez sok esetben társulnak téves elképzelések. Jó néhányan gondolják úgy, hogy a fogbeültetés kellemetlen megpróbáltatással és fájdalommal jár együtt.

“A fogbeültetés műtéten átesett páciensek legnagyobb része arról számol be, hogy a fogbeültetés műtét alatt egyáltalán nem érzett fájdalmat, számára a fogbeültetés fájdalommentes volt. Ritkán számolnak be arról, hogy előfordult érzékenység, ha a fogimpantátumot az ideghez közel kellet elhelyezni. Enyhe utófájdalomról vagy duzzanatról a legtöbben említést tesznek, de a fájdalom egy fájdalomcsillapítóra teljesen elmúlik, és a duzzanat sem tart tovább néhány napnál.”

A fogbeültetés helyi érzéstelenítésben történik

A valóság az, hogy pácienseink döntő többségének beszámolója alapján semmilyen fájdalmat nem éreztek a fogbeültetés műtéti beavatkozása alatt. Csak ritkán fordult elő egyedi érzékenység.

A fogbeültetés során jellemző fájdalommentesség két alapvető okra vezethető vissza:
A fogbeültetés során a beavatkozás helyi érzéstelenítésben történik, melyet rendelőnkben az Ultracain DS Forte nevű érzéstelenítő oldattal végezzük. E kiváló érzéstelenítő oldat jó tulajdonsága, hogy gyorsabban, hosszabb ideig, továbbá négyszer erősebben hat, mint a sokak számára ismerős Lidocain fogászati érzéstelenítő oldat.

A mesterséges foggyökér beültetés a Budapest Dental Fogászaton csak gyulladásmentes környezetben történhet, a műtét alaposan megtervezett, a szájat előzetesen felkésztjük a műtétre.

A műtétet követően az egyéni érzékenységeknek megfelelően előfordulhat duzzanat vagy enyhe fájdalomérzet, ami komplikációmentes esetben egy-két fájdalomcsillapító hatására nyom nélkül eltűnik. (Egyik páciensünk jelezte, hogy ¼ db algopyrin fájdalomcsillapító tablettára volt szüksége a műtét utáni este, de másnap már semmire nem volt szükség).

Hogyan kerülhető el vagy csökkenthető minimálisra a fogbeültetés műtét alatti és utáni fájdalom?

Profi szakorvoshoz kell fordulni, aki 3 dimenziós CT felvételen segítségével készül fel a műtétre így elkerülhetőek a komplikációk

A fogbeültetés előtt a szájat alaposan elő kell készíteni. A fogínygyulladást, fogszuvasodást kezelni kell, gyulladt foghelyre nem kerülhet fogászati implantátum. A fogínynek és a csontnak tökéletesen egészségesnek kell lennie ahhoz, hogy ne legyen komplikáció, így fájdalom se alakuljon ki.

Páciensek beszámolója szerint a homeopátiás Arnica C30 védelemben valahogy könnyebben át lehet vészelni az eseményeket, nincs fájdalom, kevesebb a duzzanat, komplikáció nélkül úszható meg a műtét. Aki hisz a homeopátiában, alkalmazhatja az Arnica C30 golyócskákat a műtéti felkészülésre, homeopátiás patikákban kapható információs segédanyagok nagy segítséget nyújtanak a műtéti felkészülésben.

Ugyancsak homeopátiás ajánlat, a műtétet követő 6 héten keresztül, a csontgyógyulást pozitív irányban befolyásolni, Symphytum D6 golyócskákkal. Hét közben minden este 5-5 golyó, majd hétvégén szünet. Ezt a rendszert kell követni 6 héten keresztül.

Kerülni kell az azonnal fogászati implantátum beültetést abban az esetben ha olyan, frissen kihúzott fog helyére kerülne a fogimplantátum, mely előzőleg gyulladt volt. Ilyen esetben sokkal több esetben alakul ki gyulladás, mely fájdalommal jár, nem szabad siettetni az eseményeket!
Műtétet megelőző napon és a műtét napján érdemes több folyadékot fogyasztani – lehetőleg tiszta vizet, pihenten és jókedvűen érkezni a fogbeültetésre.

Hogyan döntsük el, hogy a fogbeültetés után kialakult fájdalom valamilyen komplikációból adódik e, azaz, hogy vissza kell menni a fogorvoshoz?

A fogbeültetés csontműtét. Mikor az embert bokán rúgják, komoly fájdalom alakulhat ki a csonthártya érzékenysége és sérülése miatt. A fogbeültetés szintén érinti a csonthártyát, ezért normális, hogy duzzanat, és egyéni érzékenységtől függő fájdalom alakul ki a műtét után, de ez egy egyszerű fájdalomcsillapítóval rögtön elmulasztható és folyamatosan csökken a fájdalom szintje, 2-3 nap alatt teljesen nyomtalanul elmúlik.

Komplikációra, gyulladásra akkor kell gondolnunk, ha a lefolyás nem ilyen, a fájdalom intenzívebb, gyógyszerre el sem múlik, vagy a hatásidő letelte után is erősen újra kezdődik. A szájban láthatjuk a gyulladás tüneteit is, pirosvörös, duzzadt, forró íny. Ilyenkor mindenképp menjünk vissza a fogorvoshoz, hogy mielőbb kezelni tudja a problémát!