Fájdalommentes fogászati kezelés létezik!

Fájdalommentes fogászat

Fájdalommentes fogászati kezelés – fogakhoz méltóan!

A fog az egyik legkülönlegesebb és legérzékenyebb emberi szerv. A fogászati kezelés sokak szerint igen fájdalmas, mások szerint kibírható, és vannak akik úgy nyilatkoznak, hogy még soha nem éltek át semmilyen fájdalmat.

Gondolhatjuk, hogy ez teljesen természetes, hiszen mindenkinek máshol van a fájdalomküszöbe, így ugyanaz a fájdalominger az egyik emberben már kivált fájdalom érzést, a másikban nem. Érdekes tény azonban, hogy a fog olyan szervünk, amely csak fájdalommal tud reagálni. Egyszerűen így találta ki a természet.

Legyen az hideg, meleg vagy túl kemény – a válasz: fájdalom. Ez anatómia. Ha a fogat közelebbről vizsgáljuk, érdekes felfedezni, hogy miközben a fog a test legkeményebb szövetével van burkolva, egyben a legérzékenyebb is!

Az egészséges fogzománc, mely a fogakat kívülről óvja és védi keményebb mint a csont, valóban ez a legkeményebb anyag a testben. Alatta van még egy kicsit puhább dentin és máris ott a pulpa, mely az idegeket tartalmazza. A fogidegeket, melyek csak fájdalomingert közvetítenek az agy felé!

A fogorvosok bizonyára osztják a nézetemet, hiszen a fog hivatásunk alapja, de Ön kedves olvasó, talán nem gondolt még arra, hogy a fog mennyire különleges, fontos és csodálatos szerv. És bár jó esetben 32 darab van belőle, már egy foggal kapcsolatos probléma is hatalmas gondot, akár komoly fájdalmat, félelmet sőt rettegést kelthet. És pontosan érzékenysége és különlegessége miatt fontos vele érzékenyen és különösen finoman bánni.

A kőkemény borítás alatt szinte azonnal ott az érzékeny anyag, melynek fájdalma testbe, sőt, szinte lélekbe hatoló. Van tehát oka, hogy a fogászattól annyian tartanak. Jogos tehát a fájdalomtól való aggodalom, az izgalom, mely a fogászati kezelések kapcsán szinte mindannyiunkban kialakul.

A fájdalommentes fogászati kezelés egy jó fogorvosnál alap! A fogaink igazi kincsek! Kijár nekik a királyi bánásmód!

Gondolt már arra, hogy a fogai igazi kincsek? Érzett már valaha szomorúságot, esetleg bűntudatot azért, mert valahogy nem tett meg mindent a fogaiért? Nem ment el időben fogászatra, elhanyagolta, figyelmen kívül hagyta, tologatta a problémát?

Talán segít, ha elárulom, hogy ezzel bizony Ön nincs egyedül! Nagyon nincs egyedül. Sok páciens a negyedik, vagy még későbbi találkozás után mondja el, szégyellte elhozni a rendelőbe az elhanyagolt mosolyát, mert félt, hogy a fogorvos mit fog szólni. Félt a kellemetlen érzéstől, félt attól, hogy szóvá teszik.

Úgy tűnik, a fizikai fájdalom réme mellett tehát a lelkiektől is tartunk. Sőt, lehet, hogy ezektől tartunk jobban. A félelem a kellemetlen lelki érzéstől, a szégyentől tehát a másik összetevő, mely visszatarthat sok pácienst a fogászati széktől. Senki nem szereti megmutatni, ha valamiért nem szánt elég időt magára, hogy nem figyelt oda eléggé, hogy nem önmaga volt a legfontosabb kincs saját maga számára.

Mitől lesz valóban fájdalommentes a fogászati kezelés?

Egy sikeres és valóban fájdalommentes fogászati kezelés több tényezőn múlik. Minél inkább jelen van mindhárom tényező, annál teljesebb, biztonságosabb és fájdalommentesebb a fogászati élmény. A fájdalommentes fogászat pillérei a következők:

1. A fogorvos emberi, szakmai hozzáállása és tapasztalata

• A jó fogorvos tudja, hogy az Ön foga különleges szerv és ennek megfelelően bánik vele
  • A jó fogorvos tudja, hogy bár a fog hihetetlenül kemény szövet, mégis különlegesen érzékeny szerv és ennek megfelelően tervezi a kezelést és adagolja az érzéstelenítőt
  • A jó fogorvos tudja, hogy lehetséges a fogászati kezelés közben fájdalom és mindent megtesz, hogy ezt megelőzze

2. Az erős és hatékony érzéstelenítő és az injekció helyének érzéstelenítése

• Igazán hatékony érzéstelenedés érhető el, az Ultracain DS Forte érzéstelenítő oldattal, mely a modern fogászatok alapvető eszköze a fájdalommentes fogásuzati kezelésekhez. Az Ultracain hatásereje és hatástartama többszöröse a hagyományos Lidocain érzéstelenítőnek. Segítségével a fogászati kezelések valóban fájdalommentesen elvégezhetőek.
  • A fogászati szuritól rettegők védelme és megsegítése érdekében az érzéstelenítő oldatot tartalmazó gyümölcsös ízű zselé alkalmazható az érzéstelenítő injekció beadása előtt, így a szuri-fájdalom megelőzhető.

Valóban lehetséges egy fogorvosi székben kellemesen lezárni egy nehéz napot?

Nem állítjuk, hogy minden esetben sikerül tökéletesen kellemessé vagy relax-spa élménnyé alakítani a fogászati kezelést, de minden tőlünk telhetőt megteszünk ennek érdekében. Az igazán jó fogorvost ugyanis az a mély meggyőződés hajtja, hogy a szakmai kompetenciáin és hozzáértésén túl képes biztonságot adni páciensének. A legnagyobb hajtóerő az a belső öröm és ünnep, melyet egy fogorvos akkor érez, ha páciense épp a fogorvosi székben éli át az ellazulás élményét.

E cikk zárásaként, kedves Olvasóm, szeretném megosztani Önnel egy kedves és elhivatott fogorvos kollégám, Dr. Déry Judit szavait, mely egy fogászati kezelésekkel terhes nap után osztott meg velem.

“Nagyon sok, szó szerint rettegő páciensem volt mostanában és olyan jó érzés, ahogy kezelésről kezelésre nyugszanak meg és nyílnak ki. Az egyik ilyen páciensem a 3. találkozásunkkor nagyon zaklatottan érkezett este 7-re, hogy szörnyű napja volt és még ez a kezelés is… Aztán a végén csak ült, mosolygott és azt mondta sose gondolta volna hogy egy fogorvosi székben fog teljesen megnyugodni és kellemesen lezárni egy napot!”

Dr. Déry Judit fogorvos beszámolója.

Kívánom, hogy találja meg Ön is azt a belső nyitottságot és azt az elhivatott fogorvost, akinek a székébe bátran ülhet be, akinél a fogászati kezelés valóban fájdalommentes és sikeres lesz.