A fájdalmat nem tűrni, hanem megszüntetni érdemes

Fogszuvasodás tünetei

A fogászat egyik célja maga a fájdalommentesség. Hozzáértéssel a kezelésnek (pl. fogtömés ) nem kell fájnia, az utópanaszok pedig csökkenthetőek. A fájdalommentesség ott indul, hogy alaposan feltérképezzük a páciens panaszait és pontos diagnózist állítunk fel. Azaz, pontosan tudjuk, mi miért történik és mit hogyan kezelünk. Bár ez evidenciának tűnik, sokszor mégsem az.

Fájdalommentes darázsfészek?

Ha megvan a pontos diagnózis, tudjuk milyen „darázsfészekbe” nyúlunk bele, így felkészülhetünk a fájdalomra, azaz a fájdalommentességre is. A kezelés előtt ráadásul „érdemes” megismernünk a páciensünket is. Mindenkinek más a fájdalomküszöbe, mindenki máshogy bírja, vagy nem bírja a fájdalmat. Fontos információkat kapunk azzal, ha a kezelés előtt valóban alaposan elbeszélgetünk páciensünkkel, az előzményekről és a megélt fájdalmakról. Érdemes olyan fogászatot választani, ahol erre valóban van idő, mert a futószalag helyeken bizony fontos információk elsikkadhatnak.

Első tehát a jó orvos választás, a megfelelő kommunikáció, ebből lesz egy pontos diagnózis és nem utolsósorban valamely féle bizalmi kapcsolat, majd ezután tud biztonsággal hatni a megfelelő érzéstelenítés.

Fájdalommentes kezelések a fogászatban és szájsebészetben

A tapasztalat az, hogy a fogászati kezeléseknél a pácienseket sokkal jobban megviselik az otthon átélt fogfájdalmak. Mégis, sokan, át sem gondolva a tévedést, összekötik az otthon, kezelés nélkül átélt fájdalmat a fogászati kezeléssel, ami pedig a megoldást nyújthatná. Az elme ilyen. Úgy köt össze dolgokat, teremt logikusnak tűnő kapcsolatokat, hogy azok valójában nem is léteznek. Az otthoni fogfájás tartogatni, és közben nem menni el fogorvoshoz, csak azért, mert a fogászati kezelés majd fáj… hát a világ egyik komoly butaságának tűnik és felesleges szenvedést generál.

Az igazság azonban az, hogy a fogászati kezelések 99%a teljesen fájdalommentesen elvégezhető. Az általános fogászati és a szájsebészeti kezelések egyaránt. Az otthon átélt fájdalom azonban 100%ig fájdalom, és a benzinkúton megvett fájdalomcsillapító hatása sajnos hamar elmúlik…

Ráadásul, a sokáig tologatott fájdalom hátterében a szövetek közt egy biológiai folyamat zajlik, mely épp azzal „üvölt” a segítségért, hogy fáj. A kezeletlen akut fájdalom vagy még akutan valami komolyabb fogászati szövődményt okoz, vagy pedig lecsillapodik, és krónikus folyamatba megy át. Ez ugyanúgy ott van a mélyben, és csak arra vár, hogy mikor újulhat ki ismét, közben pedig a csont bomlik, és gócos problémakör alakul ki.

Fájdalommentes érzéstelenítés

Ha valaki már idáig eljutott az olvasásban, talán sikerült meggyőznöm arról, hogy induljon el fogorvoshoz. Legalább kérjen állapotfelmérést. Ha ez megvolt, jöhetnek a megnyugtató tények. Első sorban egy megnyugtató hatóanyag: az Ultracain DS Forte
Az Ultracain DS Forte, articain tartalmú érzéstelenítőszer, mely a hagyományos Lidocain érzéstelenítőnél négyszer erősebb zsibbadtságot és érzéstelenséget biztosít az adott műtéti területen. Ráadásul a hatás hossza is dupla ideig tarthat.

További segítség: érzéstelenítő zselé az injekcióhoz

Egy egyszerű előkészítéssel csökkenthető, sőt sok esetben teljesen kiküszöbölhető az érzéstelenítő injekció beadásának érzete is. A gyümölcsös ízű zselé fájdalommentesen elzsibbasztja a nyálkahártyát, így a tűszúrást nem, vagy csak alig érzékelhetően lehet érezni.

Fájdalommentes fogtömés

Az elérzéstelenített fog fúrás közben nem fáj. Természetesen minél mélyebb a szuvas üreg, annál jobban meg kell közelíteni a fog belsejében levő érzékeny idegcsatornát. Mély szuvasodás esetén a fogtömés alá gyógyszeres alábélelés kerül, ami csökkenti a fog utóérzékenységét. Ha egy fog nagyon gyulladt, nagyon fáj, a fog belsejébe egy másik hatóanyag kerül, mely a következő alkalomra csökkenteni fogja a fájdalmat. Így a gyökérkezelés is fájdalommentesen elvégezhető.

Fájdalommentes fogkőeltávolítás

Sokan nem a fúrástól, hanem a fogkőleszedés érzékeny hideg fájdalmaitól félnek. De fogkőeltávolítás és fogkőeltávolítás közt hatalmas különbség van! Nem mindegy ugyanis a gép minősége, amelyet a fogorvos vagy a dentalhigiénikus használ. A legmodernebb LESS PAIN ultrahangos gép segítségével nem kell már félni az ultrahangos fogkőeltávolításkor tapasztalt fogérzékenységtől sem. A LESS PAIN kezelés a Guided Biofilm Therapy nyolclépéses kezelési koncepciója, segít megőrizni a fogíny és a fogak egészségét akár egy életen át! Igen, azoknak is, akik nagyon félnek a kezelés során fellépő fájdalomtól!

Búcsú az utófájdalomtól

A nagyméretű fogszuvasodások megközelítik az érzékeny fogideget. Hogy az ilyen mélyen kifúr fogak se legyenek utólag érzékenyek, a tömés alá egyrészt gyógyszeres alábélelés kerül, másrészt a modern Bulk-Fill töméstechnikát alkalmazva a fogtömés után, a fájdalom esélye tovább csökken. Nem mindegy tehát a tömőanyag és az alábélelőanyag sem. A legmodernebb Biodentin alkalmazásával akár a gyökérkezelés is elkerülhetővé válik, még mély fogszuvasodás esetén is. Csak meg kell találnia hozzá a megfelelő fogászatot és fogorvost, aki a legújabb elvek szerint és a legmodernebb anyagokkal kezeli majd a fogát!

Mit tehet Ön?

Talán a legfontosabb, hogy keressen olyan fogorvost magának, akiben valóban képes bízni. Egy jó orvos-beteg kapcsolatban alapvetően máshogy gyógyul a páciens. Tapasztalati tény, hogy sikeresebbek lesznek az Ön kezelései is, ha megbízik az orvosában. Ehhez néha keresgélni, váltani érdemes. Másrészt, szívlelje meg a fogorvosok tanácsát, és ne halogasson! A halogatás csak struccpolitika, egyre nehezebb helyzetbe sodorja magát, a kezelés lehetőségei pedig az idővel szűkülnek.
Mi ajánljuk magunkat, a döntés az Öné! Keressen minket bizalommal és foglaljon időpontot konzultációra!