+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Fogápolás terhesség során

A terhesség során történő hormonális változások a fogínyben is lenyomatot hagynak. Az eleve érzékenyebb fogíny, a meglazult fogágy rostok, a baktériumokkal kevésbé jól megbirkózó nyál terhességi fogínygyulladás kialakulásához vezetnek. A fogínygyulladás tünetei: fogínyvérzés, fájdalmas, esetleg viszkető duzzadt, vöröses íny, kissé mozgatható fogak, kellemetlen szájszag. Odafigyeléssel és alapos szájápolással ezek a tünetek azonban csökkenthetőek, megszüntethetőek.

Ha a kisbabánkat tervezzük – menjünk el időben fogorvoshoz

Ha pedig a spontán gyermekáldásban hiszünk – járjunk rendszeresen fogorvoshoz! A hangsúly természetesen a megelőzésen van. Ha a fogaink, fogínyünk már a terhesség kezdetén rendben van, és az alapos fogmosást nem szüneteltetjük, akkor egy kis fogínyvérzésen kívül túl sok problémánk nem lesz fogainkkal az áldott állapot folyamán. Ha a leendő kismama a terhességre tudatosan készül, mindenképp vizsgáltassa meg fogait. Amennyiben kezelésekre van szükség, jobb ezeket még az áldott állapot előtt elvégezni. A fogorvos emellett megfelelő szájápolási tanácsokat is adhat, illetve felhívja a figyelmet a bekövetkező, teljesen természetes változásokra, így a kismama nem fog megijedni.

Professzionális fogtisztítás – terhesség során egy vagy két alkalommal

A fogászati szűrővizsgálat a terhesség első 3 hónapja során kötelező. A szűrővizsgálat mellett azonban jó, ha időt szánunk egy alapos higiéniai kezelésre is. A szájhigiéniai kezelésekkel fogaink, ínyünk egészségét is megőrizhetjük, emellett kisbabánk optimális fejlődéséért is teszünk.

Alapos fogtisztítás minden étkezés után

A megnövekedett étvággyal és kalória-bevitellel a fogaknak semmi bajuk nincs. Probléma abból adódik, ha a többlet csoki, süti, kenyér és egyéb formában elfogyasztott szénhidrát lepedék formában a fogakon marad. Ez normál állapotban sem túl jó ötlet, hiszen fogszuvasodáshoz, ínygyulladáshoz vezet. Áldott állapotban azonban a fogíny érzékenyebb, így a fogorvosok tanácsa: vigye el a fogkeféjét a munkahelyére is, minden étkezés után alaposan mosson fogat! Az alapos fogmosást akkor sem szabad felfüggeszteni, ha a fogíny kicsit vérezni kezd. Ha aggódik, inkább forduljon fogorvoshoz, de a szájápolást, fogmosást, ne hagyja abba. Finom sörtéjű fogkefével alaposan, a fog és az íny határát körkörösen masszírozva tisztítsa a fogait legalább 2 percig, reggel, este és minden étkezés után! A fogtisztítás során, egy héten minimum kétszer, de igény szerint akár többször is, interdentalis fogköz tisztító kefe javasolt a fogközök megtisztítására. Ez a pici fejű ki kefécske a fogak közé könnyen bevihető, a fogközből a lepedéket alaposan eltávolítja. Érdemes kipróbálni, hogy egy alaposnak tartott fogmosás után a fogköz tisztító kefe milyen „termést” hoz ki a fogak közül. Az eredmény meglepő lesz, a kísérletező személyek, eddig még mindannyian rászoktak a fogköz tisztító kefe használatára. Speciális fogköz tisztító keféket fogászatokon és gyógyszertárakban is be lehet szerezni! Hatásosak lehetnek a különböző szájvizek is. Érdemes azonban tudni, hogy a szájvíz önmagában, fogmosás nélkül mit sem ér. A lepedék felszíni baktériumait elpusztítja, de az intelligens baktérium kolóniák mélyén levő káros anaerob baktériumokat érintetlenül hagyja. A gond az, hogy épp ezek az anaerob baktériumok felelősek esősorban az ínygyulladás kialakulásáért! A megfelelő metódus tehát: először alapos fogtisztítás és csak utána következzen a szájvíz!

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL