+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Gócbetegség és hajhullás vonatkozásai

Gócbetegség és hajhullás fogászati vonatkozásai

Gócfertőzés alatt azt a folyamatot értjük, amelynek során egy helyi gyulladásból a baktériumok vagy azok toxinjai a szervezet más területeire jutnak megbetegítve azokat. A helyi gyulladást gócnak nevezzük, a kiváltott betegséget pedig gócbetegségnek.

Mi az a góc?

A góc általában egy tünetszegény krónikus gyulladás. Gócként szerepelhet a fogak, mandulák, középfül, arc- és homloküreg krónikus gyulladása, vakbél, epehólyag, petefészkek gyulladása stb. A hosszantartó krónikus gyulladás területéről a baktériumok a szervezet más távolabbi részeire jutva kiváltják a gócbetegséget. Gócbetegségnek tartják pl. a nagyfokú hajhullást, kopaszodást, ekzémát, reumás endocarditist (szívbelhártya gyulladás), gyermekkori asztmát. A fog eredetű gócok az összes góc 10 % - át teszik ki. Fog eredetű gócként szerepelhetnek:
  • az elhalt fogak, beleértve a gyökérkezelt fogakat is, amelyeknél ha nem megfelelő a gyökértömés, ha nem zárja le teljesen a gyökércsatornát, akkor a baktériumok elszaporodhatnak és a gyökér körül egy helyi gyulladás alakul ki
  • a krónikus ínygyulladás, ahol a fogakat borító lepedékben és fogkőben megtelepedő baktériumok lehetnek a gócbetegség okozói
  • a krónikus fogágybetegség és az ilyenkor a fogak körül kialakuló tasakok, amelyek szintén ideális élőhelyet jelentenek a baktériumok számára

Mi történik, ha gócbetegség gyanúja áll fenn?

Ha valamely gócbetegség fog eredetének a gyanúja áll fenn, akkor célszerű egy röntgen vizsgálat. Potenciális gócként kell tekinteni minden elhalt fogat, fog körüli tasakot. A góc felszámolása érdekében tökéletes gyökértömést kell készíteni, az ínygyulladás ill. fogágybetegség kezelése során alapos és rendszeres fogkő eltávolítást végezni. A betegség góc eredetét azzal igazolhatjuk, ha a góc eltávolítását követően a gócbetegség tünetei megszűnnek. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a gócként értékelt elváltozás még nem biztos, hogy gócfertőzést okoz, azaz, ha egy fogászati gócnak értékelt fogat eltávolítanak, vagy újra gyökérkezelése mellett döntenek és a gócbetegség tünetei (pl. hajhullás) megmaradnak, a góckeresést tovább kell folytatni a szervezetben!

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL