+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Gumicukrot eszik? Használjon fogköztisztítót!

Járványidőszak van, legyen most mégis szó a fogkőeltávolításról. Lehet, hogy első hallásra a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz, de ez nem igaz. Az egészséges fogíny fontos védelmi zóna, az immunrendszerünk része. A Guided Biofim Therapy, azaz a fájdalommentes fogkőeltávolítás új koncepciója segít abban, hogy a fogíny egészsége egy életen át megőrizhető legyen, segít megőrizni a fogakat és nem utolsó sorban segít a szervezet általános védekezőképességének fenntartásában.

Ha a fogainkra odafigyelünk, egyúttal az egész szervezetünkre is odafigyelünk!

Az egészséges fogíny fenntartása, vagy a fogínybetegségek kezelése nem csak a helyi tényezők miatt fontos, azaz, hogy hosszú távon megőrizhessük a fogainkat. A fogíny egészsége a teljes szervezet egészségével is összefüggésben áll. A fogínybetegségek megelőzésének legmodernebb, fájdalommentes módszere pedig, a Guided Biofim Therapy, azaz a fájdalommentes fogkőeltávolítás és fogínykezelés új koncepciója.

Az immunrendszer egészsége a szájnál, főként a fogínynél kezdődik. A fogkőeltávolítás a teljes szervezet védelme érdekében is fontos!

A felrakódott fogkő fogínygyulladást okoz. Az ínygyulladás az immunrendszert mozgósítja. Nem csak járványidőszakban, hanem mindig érdemes odafigyelni arra, hogy a fogíny egészsége tündököljön, hiszen így az immunrendszernek „csak” a fertőzésekkel kell megküzdenie, a saját fogmosási hiányosságaink miatt kialakuló gyulladásos helyzetekkel legalább nem. A fogkőeltávolítás a legegyszerűbb módszer, amellyel a fogak és a fogíny egészsége megőrizhető!

Sokszor kérdezik a páciensek, hogy a gyulladásra elegendő e, ha fertőtlenítő szájöblögetőt használnak. Ez a kérdés, most a járványidőszakban úgy érzem, még többször hangzik el, az emberek egyre tudatosabban állnak a fogínygyulladás kérdéséhez. A válasz egyértelműen: NEM! Nem elég a fertőtlenítő szájöblögető!

A fogínynek a legfontosabb az alapos mechanikai tisztítás!

A kémiai szájöblögető hasznos ugyan a fertőzések ellen, de érdemes tudni, hogy a lepedék, vagy a plakk felszíni baktériumaira hat csak. Az érett, vastagabb plakk mélyében már olyan baktériumtörzsek tenyésznek, amelyekre a szájöblítők kevésbé, vagy nem hatékonyak. És épp ez a baj! Hiszen ezek a mélyebb rétegben jelen levő baktériumok a leginkább károsak a fogszövetekre, főként a fogágyra. Ezek játszanak elsődleges szerepet a fogak körüli csontszövet pusztulásában.

Milyen módszerekkel segíthet Ön, saját maga a fogínyén?

Íme, néhány fontos szempont, hogyan segíthet Ön a fogínyén. A fogmosást a szüleitől tanulja mindenki. És ha ők valamit nem jól tanítottak? És ha nem jó szokásrendszert adtak át? Sokszor nem a genetika a káros, hanem a szokásrendszer, amit a családunktól megöröklünk. Nézzük, hogyan vehetjük kezünkbe az irányítást:

Alapos fogmosás minden fogfelszínen

Az első és legfontosabb: alapos fogmosás! Inkább legyen a fogmosás ritkább, de nagyon alapos. Az ímmel-ámmal végzett felszíni fogmosás a vastagabb, érett lepedék kialakulásának kedvez. Már pedig ebben szaporodnak el azok a baktériumok, amelyek a leginkább károsak a fogágyra. Tehát, ha nagyon ki kell, hagyjon egy fogmosást, tegyen így. Ne nyugtassa meg a lelkét egy fél perces tessék-lássék fogmosó mozdulattal, ami a mély plakkot érintetlenül hagyja. Viszont aznap aznap, az esti fogmosás  tartson kétszer-háromszor annyi ideig és legyen valóban alapos!

A fogkefe nem elég! Használjon interdentális fogkefét is!

Sok páciensem fogínyén látom, hogy alaposan mos fogat – fogkefével. Azok a fogfelszínek, amelyek fogkefével elérhetőek tiszták, így a környezetükben levő fogíny is rózsaszín ép és feszes. Ám a fogközökben már nem ez a helyzet! Ott a fogíny sokszor duzzad, vöröses színű, egyértelmű, hogy a fogközökben lepedék vagy fogkő van. Ennek oka az, hogy sokan máig nem tudják, nem elegendő a fogkefe az alapos fogmosáshoz! Ahogy megváltoztak az étkezési szokások, sokkal kevesebbet rágunk, viszont sokkal több szénhidrátot eszünk, máshogy kell, sokkal alaposabban kell tisztítanunk a fogainkat is. Aki Haribót, cukorkákat eszik, és kólát vagy fantát iszik hozzá, az jól teszi, ha nem csak a modern édességeket, hanem a modern fogtisztító lehetőségeket is használatba veszi, hogy az egyensúly ne dőljön el a fogbetegségek javára.

És mi a helyzet a fogkövekkel?

Ha a lepedék annyira „éretté” válik, megkeményedik és fogkővé alakul. A fogköveket már nem lehet fogmosással eltávolítani, ehhez ilyenkor már szakember kell. Érdemes a legmodernebb és legalaposabb, Less Pain ultrahangos fogkőeltávolító rendszert választani. Olvasson többet és ismerje meg a fogkőeltávolítás modern fájdalommentes koncepcióját a Guided Biofilm Therapy-t.

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL