A fogimplantációs műtét utáni fájdalom okai és kezelése

Fogimplantációs műtét

Kell e számítani a fogbeültetés műtét után fájdalomra?

fogbeültetés műtéten átesett páciensek nagy része a műtét után úgy nyilatkozik, hogy a kezelés közben nem érzett fájdalmat, esetleg feszítést érzett, kellemetlen hangokat hallott. A legnehezebb probléma a száj megfelelő méreten történő nyitvatartása szokott lenni, de gyakorlott implantológus választása esetén ez viszonylag rövid ideig tart.

Érzéstelenítés: A fogbeültetés helyi érzéstelenítésben történik. Az Ultracain DS Forte érzéstelenítő oldat segítségével a hagyományos Lidocain érzéstelenítőhöz képest négyszeres hatáserőt érhetünk el, így a műtét teljesen érzéketlen területen történik. A fogbeültetés műtét minden esetben csak teljesen gyulladásmentes területen történhet, ez további biztosíték a fájdalommentességre. Nem szabad összekeverni egy gyulladt fog műtéti eltávolítása kapcsán esetleg előforduló fájdalom érzést, ahol a terület gyulladt és ebben az esetben az érzéstelenítő hatásereje jelentősen csökken. Mivel a fogbeültetésnél nincs gyulladás, nem kell számítsunk a hatáserő csökkenésére sem.

Amit nem lehet elkerülni:

Nem tudjuk megszüntetni a hangokat, nyomás és feszülés érzéseket. Ezeket némely páciens számára valóban jelenthetnek kellemetlenséget. Érdemes a fogorvossal a műtét előtt megbeszélni, hogy érzékenyek vagyunk ezekre. Tapasztalatok szerint a hangokkal, nyomással, feszítéssel kapcsolatos kellemetlenségek nagy része könnyen átvészelhető, ha az orvos folyamatosan “közvetíti az eseményeket” mielőtt azok megtörténnének.

Ha tudjuk, hogy a következő pillanatban mi fog történni, sokkal nyugodtabbak leszünk, egészen máshogy hatnak ránk a történtek. Érdemes még a műtét előtt megbeszélni a fogorvossal, hogy segítsen nekünk azzal, hogy minden esetben elmondja a következő lépést.

A műtét utáni napon: Amint az érzéstelenítés hatása elmúlik, elkezdjük érezni a műtéti területet, és ez a legtöbb esetben a legoptimálisabb esetben is okozhat érzékenységet vagy fájdalmat. A legtöbb esetben ilyenkor egy szem fájdalomcsillapító csodákat tesz és meg is oldja a problémát, általában következő szem bevételére már nincs is szükség. A legtöbb fogorvos a műtét utáni időszakra Diclofenák tartalmú fájdalomcsillapító gyógyszert ír fel, ez a hatóanyag ugyanis rendkívül jól szívódik fel és hat a csonthártyában. Amennyiben nincs otthon Diklofenák tartalmú fájdalomcsillapítónk, az Algopyrin is nagyszerű választás, de a vény nélküli fájdalomcsillapítók hatásában is bízhatunk.

Hasonló problémával küzd? Ne halogassa, keressen minket bizalommal!

Mivel csökkenthetjük a duzzanatot?

A fájdalmat, duzzanatot tovább csökkenthetjük, ha orvosi zsálya teával finoman átöblítjük a területet. A klasszikus fertőtlenítő oldatok is sokat segítenek (pl. Clorhexidin tartalmú öblögetők.) A homeopátiás gyógyszertárakban kapható, könnyebb gyógyulást ígérő Arnica C30 a tapasztalatok szerint valóban csökkenti a fájdalmat és a vérzést érdemes kipróbálni.

A gyógyszertárakban kis információs füzet segíti a tájékozódást és megadja a fogászati műtétek kapcsán alkalmazandó szedési javaslatot. Fontos segítség a megfelelő mennyiségű tiszta víz fogyasztása, a megfelelő mennyiségű jó folyadék kielégítő keringést biztosít, amire a műtét utáni gyulladásos, regeneratív folyamatok számára nagy jelentőségű.

Ha nem iszunk eleget azzal normális esetben is ártunk magunknak, de a műtét után kifejezetten rosszat teszünk. Többen panaszkodnak a műtét után fejfájásra. Ez leggyakrabban a műtét előtti, alatti tudattalan vagy tudatos stresszel és a fogászati érzéstelenítéssel függhet össze. A fájdalomcsillapító és a sok, jó minőségű folyadék (tiszta víz, vagy frissen préselt zöldség és gyümülcslevek) hamar rendbeteszik a fejfájást is.

Milyen fájdalom “nem normális”?

A fájdalomtűrő képessége az embereknek egészen tág határok között mozog. Ami az egyikünknek kibírhatatlan fájdalom, az a másiknak meg sem kottyan. Vannak akik túl érzékenynek, mások túl érzéketlennek tűnnek. Nincs tehát normális, vagy nem normális fájdalom, hiszen ez teljesen szubjektív.

Amennyiben a megélt fájdalom a fájdalomcsillapítás ellenére is újra és újra fellángol, ereje nem csökken, sőt egyre intenzívebb, akkor érdemes a kezelőorvoshoz fordulni segítségért. Ha azonban erős fájdalom esetén megőrizzük a belső tudatosságunkat, különbséget vehetünk észre. Ha a fájdalom ugyan hosszasabban, de fokozatosan csökken, valószínűleg nem kell aggódni, és szép lassan az esemény megszűnik. Ha a beültetés után néhány nappal egyre intenzívebb, élesebb, vagy más jellegű fájdalmat érzünk, mint a műtét után közvetlenül, akkor mindenképp érdemes felkeresni a kezelőorvost!

Hasonló problémával küzd? Ne halogassa, keressen minket bizalommal!