+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Kismamák és a fogápolás

Kismama fogászat

A várandósság hónapjai alatt, főleg ha első kisbabáját várja a kismama, sok mindent elolvas a témában, hiszen egy életének egy új, ismeretlen területére érkezett. Az alábbi oldalakon a terhesség és a fogászat kapcsolatáról írunk. Szeretnénk megismertetni a szájhigiénia kiemelt fontosságát minden kismamával. Aggódó kismamák választ kaphatnak a terhesség során elvégezhető fogászati kezelésekről egy állapotfelmérés keretein belül, illetve a beadható fogászati érzéstelenítőkről.

Mi változik a terhesség során a szájüregben?

A terhesség során az kismama egész szervezete megváltozik. A hormonális változások nem csak a méhre vagy az emlőre, a fogínyre is hatással vannak. A szájüregi változások, mint például a nyál összetételének megváltozása vagy a fogak tartószerkezetének finom meglazulása érzékennyé teszi az ínyt a gyulladásra. Alapos szájápolással ez semmilyen problémát nem jelent, elhanyagolt esetben azonban komoly terhességi fogágygyulladás is kialakulhat.

Hogyan ápoljuk a fogainkat a terhesség során?

Optimális esetben, ha rendszeresen járunk fogászati ellenőrzésre és a fogainkat megfelelően ápoljuk, a kisbaba érkezése, a terhesség állapota fogászati szempontból nem fog váratlan szituációt hozni. Ilyen esetben más dolgunk nincs, mint továbbra is gondosan és alaposan tisztán tartani a fogainkat, ha lehet, kicsit sűrűbben, mint azt egyébként tettük.

Milyen veszélyeket rejt a terhességi fogágygyulladás a magzat szempontjából?

A terhességi fogágygyulladás kialakulását mindenképp jó megelőzni. Már a kisbaba érkezése előtt érdemes a fogínygyulladást, fogágy gyulladást kezeltetni. Kutatások bizonyítják, hogy a terhességi fogágygyulladás, a koraszülés és az alacsony súllyal való születés között összefüggés van. A terhesség előtt illetve közben történő szájhigiéniai kezelésekkel a terhességi fogágygyulladás megelőzhető, gyógyítható.

Milyen fogászati kezeléseket lehet elvégeztetni a terhesség során?

Várandóság alatt csak a legszükségesebb fogászati kezeléseket javasoljuk elvégezni. Nagyobb fogászati beavatkozásokkal, fogpótlások igényével érdemes a fogorvost még a magzat megfoganása előtt felkeresni, és egészséges fogakkal indulni neki a csodálatos 9 hónapnak. Ha valami mégsem így jön össze és fogászati kezelésre van szükség a terhesség során, akkor sem szabad megijedni, mielőbb fogorvoshoz kell fordulni!

Lehet e fogászati érzéstelenítőt kapni a fogászati kezeléseket a terhesség során?

Természetesen lehet. A legújabb fogászati érzéstelenítők a placentán nem, vagy csak nagyon kis mértékben haladnak át. Ha fájdalom vagy trauma miatt fogászati beavatkozásra van szükség, mihamarabb érdemes fogorvoshoz fordulni.
Részleges ultrahangos fogkőeltávolítás
11 900 Ft

Szeretne többet tudni fogai egészségéről?

Iratkozzon fel a Budapest Dental hírlevelére, hogy elsőkézből értesülhessen fogászati magazinunk új cikkeiről!

Témáink

Éppen olvassák...

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL