Legyen büszke a mosolyára

Szép mosoly fogászat

Kívánom, hogy váljon mosolya igazi ékszerré, fogai pedig fénylő kincsekké!

Gondolt már arra, hogy a fogai igazi kincsek? Érzett már valaha szomorúságot, esetleg bűntudatot azért, mert valahogy nem tett meg mindent a fogaiért? Nem ment el időben állapotfelmérésre, elhanyagolta, figyelmen kívül hagyta, tologatta a problémát?

Talán segít, ha elárulom, hogy ezzel bizony Ön nincs egyedül! Nagyon nincs egyedül. Sok páciens a negyedik, vagy még későbbi találkozás után mondja el, szégyellte elhozni a rendelőbe az elhanyagolt mosolyát, mert félt, hogy a fogorvos mit fog szólni. Félt a kellemetlen érzéstől, félt attól, hogy szóvá teszik.

Vannak olyan ismerőseim, akik, mivel jóban vagyunk, nekem, mint fogorvos barátnak elárulják, hogy azért nem mernek eljönni a rendelőnkbe, mert szégyenlik, hogy ennyire elhanyagolták a fogaikat. A szégyen azonban annyira nehéz lelki fájdalom, hogy inkább el sem jönnek. Talán majd elmennek valami másik városba egy ismeretlen fogorvoshoz, hogy ha már nagyon fáj, húzza ki azt az egyet, de hozzánk, ahol rendbe is lehetne tenni, no oda már nem. Mert akkor az egésszel szembesülni kellene, nem csak az egy fájóssal. És az kibírhatatlan. Nem a fizikai fájdalom, hanem a lelki.

Amikor elkerüli a fogorvost, amikor tologatja, lemondja a féléves fogászati ellenőrzést, lehet, hogy csak a fizikai fájdalomtól való félelem tudatosul, de gondoljon bele. A fizikai fájdalom réme mennyire reális a mai modern érzéstelenítők mellett? Valóban hall olyan történeteket, hogy fizikailag a fogászat annyira kibírhatatlan és fájdalmas? Igen, talán a középkorban az volt de ma már nincs erről szó.

Úgy tűnik, a fizikai fájdalom mellett tehát a lelkiektől is tartunk. Sőt, lehet, hogy ezektől tartunk jobban. És ez lehet a fordulópont. Ha fülöncsípjük ebben magunkat! Ha tudatosítjuk a nehezet, ha vállaljuk a nehezet, akkor tudunk rajta változtatni. Ekkor tudunk valóban önmagunk mellé állni és azt mondani:

“Ami volt elmúlt. Most ez a helyzet, a fogaimmal vannak problémák. Rendbeteszem a fogaimat, rendbeteszem a mosolyomat! Megkeresem a magam számára a legjobb megoldást, a számomra legjobb fogorvost, aki elfogadja a problémámat és segít azt megoldani…
Büszke leszek magamra, büszke leszek a mosolyomra, mert megadom magamnak ami jár! Szeretettel, örömmel, öngondoskodással!”

Legyen a féléves fogászati ellenőrzés örömteli belső motiváció gyümölcse!

Az eddig megszokott lelki hozzáállás tehát megváltoztatható! A külső kényszert, a fogfúrástól, fogfájdalomtól és lelki nehézségektől való félelmet kellő tudatossággal felválthatjuk szeretetteljes belső hozzáállásra!

Mi lenne, ha a feleségünk vagy a férjünk piszkálása helyett saját örömünkre hívnánk fel a fogorvost időpontért, és a saját örömünkre, saját testünk ünneplésére kérnénk időpontot? Az az idő, a mi időnk! Értünk van! A saját testünk, a saját fogaink szeretete a motiváció!

Mi lenne, ha a fogfájdalomtól vagy a lelki nehézségektől való félelem, vagy az elképzelt későbbi anyagi vagy esztétikai következmények félelmei helyett úgy döntenénk, hogy adunk magunknak egy fél órát, amikor csak a fogainkkal foglalkozunk? Magunkért, a fogainkért. Örömmel és szeretettel.

Ha a hozzáállás megváltozik, a világ is megváltozik körülöttünk. Ha sok ideig nem így gondoltunk a fogainkra, ha sokáig elhanyagoltuk a mosolyunkat, akkor az első alkalom még okozhat majd meglepetéseket. Igen, nehéz helyzeteket. Kellemetlen érzést, hogy kinyitom a számat, megmutatom magam egy idegennek, akit még nem is ismerek. Fogfúrásokat, fogtöméseket, gyökérkezeléseket. Igen, ezeken át kell menni, ez nem megúszható. Ha ezzel szembe tudunk nézni, ezt hívjuk bátorságnak.

De a következő alkalommal egyre kevesebb probléma adódik. És még kevesebb és még kevesebb, és egyszer eljutunk a végére.

Ha a motivációnk valódi szeretetből, az önmagunk felé fordulás igaz vágyából születik, akkor a féléves ellenőrzés tényleg féléves lesz, a fogorvos pedig egyre kevesebb és kisebb hibát talál majd, ami gyorsan, könnyebben orvosolható.

Kívánom, hogy fedezze fel ezt a hozzáállást önmaga és gyermekei számára. Kívánom, hogy a fogászat az Ön részére ne félelmekkel teli mumus, hanem megtisztelő figyelem legyen! Mi a Budapest Dental fogorvosai a kellő figyelmet, a szakmai tapasztalatot és tudást adhatjuk az Ön számára.

Kívánom, hogy legyen büszke a mosolyára, legyen büszke a fogaira!

Várjuk szeretettel rendelőnkben!