Lézer lehetőségei a kezelésben

Lézeres fogínykezelés

Lézer a gyökérkezelésben

Gyökérkezelés során a gyökércsatorna lézeres fertőtlenítése kiegészíti a hagyományos kezelést. A lézerfény nagy energiája képes elpusztítani a csatornában levő baktériumokat és kb. 500 nanométer mélységig hatásos a dentin tubulusokban is a csatorna fala mellett. Mindez azt jelenti, hogy nagyobb biztonsággal csíramentesíthetjük a fog belsejében futó gyökércsatornát, mint tehetjük azt az egyéb hagyományos kémiai fertőtlenítő szerekkel.

A lézer alkalmazásával a gyökérkezelések sikerességi aránya növekszik, a gyökércsúcsi elváltozások, gyulladások, ciszták kialakulási esélye csökken. A lézerfény emellett gyulladás és fájdalomcsökkentő hatású is.

Lézer a fogágybetegségek gyógyításában

A nagy energiájú lézersugár eljuttatható a meglazult fogak mellett kialakult ínytasakok mélyére. A tasakokban a lézer a baktériumokat, szövettörmeléket, gyulladásos szöveteket elpárologtatja, ezzel kevesebb feladatot hagyva az íny immunvédekezésének, így a gyulladás csökken.
A csontban bizonyíthatóan a csontfelépítés felé tolja el a hangsúlyt, lézerkezelés hatására több osteoblast (csont felépítő sejt) keletkezik, mint osteoclast (lebontó sejt).

A lézer nem csodaszer, de átlagos immunrendszer mellett, amennyiben a röntgenfelvétel alapján a fogakat még bizonyos mennyiségű egészséges csontszövet tartja, segíthet a meglazult fogak stabilitásának javításában, majd az állapot fenntartásában.

A lézer csak megfelelő dentalhigiéniai előkészítés után hatékony!

A lézeres fogíny kezelések soha nem az ínyterápia kezdő lépéséhez tartoznak. A lézer alkalmazása minden esetben a megfelelő professzionális előkezelések után történik. A fogak stabilitásának javításához első körben ultrahangos fogtisztítás, parodontológiai kürettálás szükséges, a lézeres terápia pedig kiegészíthető antimikrobiális terápiával és vektor terápiával is.

Fontos megemlíteni, hogy komoly immunhiány hátterű, fiatalkori fogágypusztulás esetén, a lézer segítsége a legtöbb esetben nem elegendő a fogak megmentéséhez!

Lézer az elszürkült fogak fehérítésében

A lézerfényt a gyökérkezelt, vagy elhalt, elszürkült fogak fehérítése során is alkalmazhatjuk. A fogfehérítő kezelés megkezdése előtt meg kell bizonyosodnunk a gyökértömés megfelelő minőségéről, szükség esetén új gyökértömést készítünk. Lézeres fogfehérítő kezelést élő fogon nem alkalmazunk. A fogfehérítő pasztát a fogon belül és kívül helyezzük el, majd a lézerfény segítségével aktiváljuk. A lézeres fogfehérítés kiegészíthető kémiai fehérítéssel, illetve erős elszíneződés esetén megismételhető.