Melyik fogimplantátum megbízható

Megbízható implantátumok

Implantológia – fogbeültetés: Melyik implantátum márka megbízható?

A foghiány pótlásának egyik lehetséges módja a fogbeültetés. A modern fogászati rendelők szinte mindegyikében elérhető ez a fogászati szolgáltatás. A technológia fejlődésével, ahogy bővült a fogbeültetésekre igényt támasztó piac, úgy jött létre egyre több cég, melyek különböző implantációs rendszereket árulnak.

2009 tavaszán Kölnben jártunk a kétévenként megrendezésre kerülő hatalmas fogászati vásáron, ahol több ezer négyzetméteren mutatkoztak be a világ minden tájáról a különböző fogászati cégek. Implantációs rendszereket mutatnak be Japánból, Koreából, Kínából, az USA-ból és természetesen Európa számos országából is. Nagy örömünkre szolgált, hogy megtaláltuk a kiváló magyar implantátumokat gyártó céget is, a DenT®i implantátum standot is.

A kínálat tehát hatalmas, választani kell. Ez a választás már évekkel ezelőtt (2004) megtörtént, a mostani kölni vásár és az azóta a gyakorlati implantálás során szerzett pozitív tapasztalatok csak megerősítették – a választásunk helyes volt.

A Budapest Dental fogászaton a DenTi® magyar fogászati implantátum rendszere, illetve a svéd Brönemark® cég Replace® implantátum rendszere mellett döntöttünk.

Mindkét cég több tíz éves tapasztalattal rendelkezik a gyártás területén és mindkét céghez komoly tudású implantológus – szájsebész orvosok adták a nevüket, akik a fejlesztésben, a gyakorlati tapasztalatok megszerzésében aktívan közreműködtek. A marketing nem elég, a terméknek bizonyítania is kell!

Mindkét márka kifejlesztette a hagyományos titán implantátum csavarok és titán felépítmények mellé a fémmentes cirkónium implantátum csavar és cirkónium felépítményeket is. A cirkónium anyagok megjelenésével lehetővé válik a még természetesebb korona elkészítése. Ezen termékek alkalmazására elsősorban az esztétikailag érintettebb területeken – a front régióban van szükség. (A rágózónában nincs szükség a jóval drágább cirkónium anyag megfizetésére.)

Nem mindegy az sem, hogy az implantátum csavarvezetése milyen. Hogyan formálták meg a fognyaki területet, milyenek a tapasztalatok az ínygyulladással az implantátum körül, ha ilyen előfordult vajon változtattak e a nyaki formán? Milyen méretű és vastagságú implantátumok kaphatóak, van e elegendő formájú implantátum felépítmény a nehezebb helyzetek megoldásához is. Milyen az implantátum felépítmény csatlakozása az implantátum csavarhoz, mennyire biztonságosan záródik? Milyen az implantátum csavarhoz szükséges elemek minősége, mennyire ügyesen tudja alkalmazni az orvos, mennyire felhasználóbarát?

A megfelelően biztonságos, több év garanciát elbíró implantáláshoz ezeket a kérdéseket részletesen végig kell venni, alaposan kell tájékozódni. Ez elsősorban az implantátumot alkalmazó fogorvos felelőssége, de jó, ha a páciens is tisztában van azzal, pontosan milyen anyag, szerkezet kerül be a szájába, pontosabban a csontjába? Mire számíthat, milyen tapasztalatokkal bír az orvos aki a fogbeültetést végzi, miért épp azt az implantátum rendszert használja amelyiket. Az alapos tájékozódás sok későbbi problémát, vitát, akár fájdalmas és kellemetlen időszakot előzhet meg, érdemes időt szánni rá!

Ötletláda:

• A túl olcsó implantátumok minősége sokszor nem megfelelő. Tájékozódjon a gyártó felől!
  • A nagyon drága implantátumok esetén általában valamilyen speciális felületkezelésről (Pl. Brönemark® TiUnite® rendszer) van szó, mely biztonságosabbá teszi az implantátum rögzülését. Érdemes áldozni ezekre az implantátumokra.
  • Az implantáláshoz kell a titán csavar, a felépítmény amire a korona kerül és maga a korona. Az árak nem mindig egyértelműek, kérdezzen rá!
  • A cirkon csavar és felépítmény jóval drágább mint a titán. Nem feltétlenül kell ez a modern anyag, sőt!
  • Az implantátum beültetés nem egyszerű feladat, már a tervezés komoly előkészületeket igényel. A biztonságos implantáláshoz 3 dimenziós CT felvétel elengedhetetlen! Fontos a bizalom, az implantológus személye és tapasztalata!