Megelőző szájhigiéniai kezelések

szájhigiéniai kezelések

A fogínysorvadás a legtöbb esetben megelőzhető, nem szükségesek fogínykezelések. A megelőzés lényege az alapos és tudatos otthoni szájápolás és a rendszeres professzionális fogtisztítás. Tanulja meg a házi szájápolás trükkjeit és szabályait és félévente egyszer vegyen részt szájhigiéniai tisztításon. Ön is és fogai is érezni fogják a különbséget!

Miért kell tanítani az otthoni szájápolást, hiszen az olyan egyszerű!

Nem mindenki tanulja meg jól gyermekkorában a fogmosást. Valahogy megtanuljuk a szüleinktől, vagy egyszer megmutatják az óvodában, de valljuk be, ez nagyon kevés. Erre a bázisra alapozzunk egy életen át? Ha a szájápolást megfelelően elsajátítanák az emberek gyermekkorukban, nem lenne fogszuvasodás és az egészséges fogínyű emberek lennének többen, nem pedig a fogínysorvadással küzdők.

A helyzet azonban nem ez. A magyar lakosság 87%-nál fordul elő fogínygyulladás, minimum egyszer vagy rendszeresen. A hosszú évekig fennálló fogínygyulladás azonban a fogat tartó csont elpusztulásával jár. Ezt a jelenséget nevezik fogínysorvadásnak.
A legjobb gyógymód a megelőzés. A megelőzés pedig két fontos pilléren áll:

• otthon, napi rendszerességgel végzendő, tudatosan végzett szájápolás
  • féléves kontroll és szájhigiéniai kezelés

Szájápolást tanítani kell!

A szájápolást tanítani kell. Felnőttnek, gyereknek egyaránt. Egy kb. 60 perces alkalom elegendő ahhoz, hogy Ön személyre szabott instrukciókat kapjon, és elmélyedjen a témában. A dentalhigiénikussal az Ön fogaira szabva állítják össze az optimális szájápolás kellékeit és módját. A legújabb Guided Biofilm Terápia sikere épp abban áll, hogy nem csak a kezelés, hanem az oktatás és a rendszeres nyomonkövetés is része a folyamatnak. A szájhigiéniai oktatás az alábbi kérdésekre ad válaszokat:

• Mennyi ideig kell fogat mosni és hányszor?
  • Milyen fogkefét kell használni? Erőset, közepeset, puhát, extrapuhát?
  • Milyen fogkrémet kell használni?
  • Kell e valamilyen szájöblögetőt használni?
  • Milyen mozdulatokkal kell mosni a fogakat?
  • Milyen kiegészítő szájhigiéniai eszközöket kell használni, illetve hogyan kell ezeket használni?
  • Melyek a számomra megfelelő méretű fogköztisztító kefék?
  • Hogyan kell fogselymet használni?
  • Mire jó az egycsomós fogkefe?

A fogszuvasodás és a fogínysorvadás megelőzhető?

Ha Ön minden kérdésre tudja a megfelelő, Önre szabott választ, akkor az Ön ínye és fogai bizonyára tökéletesen egészségesek. Ha vannak olyan kérdések, amelyekre szívesen kapna választ, ha szívesen megelőzné a fog és fogínybetegségeket, ha családját, gyermekeit is szeretné ebbe az irányba terelni, jöjjön el rendelőnkbe egy személyes találkozóra klinikai higiénikushoz és kérjea Guided Biofilm Terápiát! A fogak egészsége egy életen át megőrizhető. Ön dönt, él e a lehetőséggel?

Professzionális fogtisztítás – előzzük meg együtt a fogínysorvadást!

Táplálkozással a fogakon lepedék tapad meg. A lepedék, ha nem tisztítjuk le alaposan, vagy ha nagyon erős a fogkőképző hajlamunk, a nyál hatására idővel keménnyé válik, ez a fogkő. A fogkő irritálja az ínyt, majd ínygyulladást okoz. Az ínygyulladás során a csontban olyan folyamatok indulnak el, melyek hosszú távon a csont lebontásával, így fogínypusztulással, vagy fogínysorvadással járnak.

Ha a csont bomlik, a fogkő egyre mélyebbre juthat a fog oldala mellett az íny alatt, ezzel egy ördögi kör indul el, mely fogínysorvadáshoz és végső soron a fogak elvesztéséhez vezet. Az esetek nagy részében otthoni odafigyeléssel és rendszeres szájhigiéniai kezeléssel e folyamat megelőzhető.

A professzionális fogtisztítás három fontos eleme a következő:

• Nagyobb méretű fogkövek eltávolítása ultrahangos fogkő eltávolító készülékkel
  • Air-Brush sópolírozás a finom szemcsék, elszíneződések eltüntetésére
  • Egyénre szabott szájápolási tanácsadás, megfelelő fogtisztító eszközök kiválasztása

Ha szeretné megelőzni a fogínybetegségeket és a fogínysorvadást, félévente jöjjön el egy professzionális fogtisztító kezelésre. A száj üdébb, a fogak fehérebbek lesznek, a fogínygyulladás pedig meggyógyul, így nem tud elindulni a csontpusztulás ördögi folyamata.
Tegyen az egészségéért, előzze meg a fogínygyulladást és a fogínysorvadást! Egy fél vagy egy órás, fájdalommentes kezelés kicsiny befektetés az egészséges fogakért és fogínyért!
Várjuk Önt szeretettel!