+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Nyári bölcsességfog para

Miért pont nyáron durran be a bölcsességfogam?

A bölcsességfog mindenkinél tud rossz helyre nőni, begyulladni és rosszkor fájni. Példa erre a fogorvos, hiszen ő is ember. Amit viszont máshogy tesz egy fogorvos, az a tudatos felkészülés. Tényleg kell készülni, ha egy bölcsességfoggal gond van? Nem, nem kell, de hasznos. Amennyit készülünk, annyival lehet kevesebb a fájdalom, a kényelmetlenség, és az utólagos gyulladtság. A szájsebészet a Budapest Dentalnalnál teljeskörű megoldást nyújt minden esetleges problémára.

Nyáron csak a strandról szeretnék beszélni, nem akarom a nyűgöt, miért pont ekkor tör rám a fogfájás?

Sokszor éppen nyáron, a pihenés idején válunk érzékenyebbé magunkra. Ebben az ellazultságban szoktunk megérezni a toló, nyomó, feszítő fájdalmakat a fogakban, aminek forrását persze nem mindig tudjuk beazonosítani. Nyaralás közben ez valóban rosszkor jön, de mikor jöjjön, ha a munka dandárjában nincs elég figyelem a testen és a fogakon. Hogy kiderüljön mi a baj forrása, panoráma röntgen és szájvizsgálat kell és rögtön látható ami szabad szemmel nem: például a bölcsességfog elkezdte nyomni a hetes fogat, nyomja a teljes fogívet, ferdén nő, vagy olyan helyen lyukas, ami szabad szemmel nem is látható. Tipikusan a bölcsességfog az, ami a bölcs béke helyett inkább kellemetlenséget ad, kivéve ha előre gondoskodunk magunkról és igazán bölcsen döntünk:
  • Tudatosítjuk a bölcsességfog jelenlétét (sokan azt sem tudják, hogy van-e vagy sem!)
  • Félévente de maximum évente ellenőrzést és panoráma röntgent kérünk
  • Véleményt kérünk róla és megfelelően cselekszünk

Mire figyeljünk a bölcsességfogakkal kapcsolatban fiatal felnőtt korunkban, 18-25 éves korban?

Tudatosítsuk, hogy kibújtak-e már a bölcsességfogak. Ha még csak csontban vannak, kérdezzük meg a fogszabályozó szakorvos véleményét a harapásunkról. Ha a frontfogak torlódottak, kisebb az esélye, hogy a bölcsességfogaknak megfelelő helyük lesz az előtörésre, érdemes odafigyelni. Fokozottan figyeljünk oda a megfelelő hely kérdésére, ha már fogszabályozó kezelés alatt állunk.

Mire figyeljünk 25 éves korunk után a bölcsességfogainkkal kapcsolatban?

Ha felnőtt kori fogszabályozásban gondolkodunk, a bölcsességfogaink helyezkedése újra megtolhatja a fogív fogait, így elronthatják egy lezárt fogszabályozó kezelés eredményét. A ferdén vagy szorosan növő bölcsességfogak nagyon nehezen tisztíthatóak, szuvasodásuk gyakori. Itt nem is a bölcsességfogon van a hangsúly, hanem az előtte álló őrlőfogon, amely rágás szempontjából sokkal értékesebb. A nyolcas fog szuvasodása a hetesre is terjedhet! A felső bölcsességfogak helyszűke miatt sokszor kifelé dőlnek. Ez harapási problémát okozhat, fogszuvasodásra hajlamosít és gyakoribb vele a száj belső nyálkahártyájának (bucca) beharapdálása, mely eleinte csupán fájdalmas, kellemetlen tünet, de hosszú távon degeneratív hatású is lehet.
Fogászati állapotfelmérés csomag
10 900 Ft
Konzultáció, kezelési terv hozott röntgen alapján
8 900 Ft

Szeretne többet tudni fogai egészségéről?

Iratkozzon fel a Budapest Dental hírlevelére, hogy elsőkézből értesülhessen fogászati magazinunk új cikkeiről!

Témáink

Éppen olvassák...

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL