+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental
| Dr. Pattogató Rita

Óriási lehet a különbség

A gyökérkezelés a szuvas fog megmentésnek utolsó lépése. Fogszuvasodás esetén a probléma a fog belsejében levő ereket és idegeket tartalmazó kamrát is érinti, melynek következtében fogbél gyulladás alakulhat ki. A másik ok - amiért a fogat gyakran gyökérkezelni kell - az, ha a fog elhal. Amennyiben megszűnik a fog vérkeringése, a vér nem tudja elszállítani a fogból a baktériumokat, és ezek a fogágyban elszaporodhatnak, ez pedig gyulladást válthat ki.

Milyen tünetek utalhatnak a gyökérkezelés szükségességére?

A gyökérkezelésre szoruló fog leggyakoribb tünetei a hideg-meleg ingerre hosszasan jelentkező fájdalom; rágáskor, harapáskor tapasztalható érzékenység. Továbbá az elszíneződő fog és az éjszakai lüktető, sajgó fogfájdalom is erre utal. Ezek a tünetek már olyan mértékű fogszuvasodást jeleznek, ami elérte a fogideget is.

Korszerű technológiai megoldások a gyors és fájdalommentes gyökérkezelésre

Régebben sok fogat kihúztak amiatt, mert már nem volt megmenthető. Azonban mára már számos olyan új technológia van segítségünkre, aminek köszönhetően elérhetjük a legalacsonyabb baktérium csíraszámot és megtarthatjuk a lehető legtöbb anyagot a fogban, amire stabilan lehet építkezni. A gyökérkezelés, mint fogászati eljárás a fogak eltávolításától menti meg a pácienst. Ráadásul mindez gyorsan és fájdalommentesen. A kezelés célja a bakteriális fertőzés megszüntetése a gyökércsatornákban.

Mikroszkópos gyökérkezelés – a legmodernebb eljárás

Rendelőnkben már mikroszkópos gyökérkezelésre is lehetőség van, amely során mikroszkóppal történik a gyökércsatornák vizsgálata. A speciális és korszerű műszerrel a legkisebb szövetmaradványt is képesek vagyunk felfedni, ami a gyulladás és a fájdalom okozója, és amennyiben nem távolítjuk el megfelelően, az a fogak további romlásához vezet. A hagyományos gyökérkezeléssel szemben ez a fajta kezelés sokkal hatékonyabb, hiszen gyakran előfordulhat, hogy a hagyományos gyökérkezeléskor a gyökércsatorna nagyon szűk, vagy a problémát okozó szövet szabad szemmel nehezen vehető észre, ezért nehezen eltávolítható. MORITA elektromos gyökércsatorna bemérő rendszer A gyökérkezelést a gyökércsatorna bemérésének folyamata előzi meg. Az elektromos gyökércsatorna bemérő rendszernek köszönhetően fájdalommentesen bemérhető a csatornák mélysége, sőt, miközben a tű halad lefelé tágítva a csatornát, eltávolítja a fertőzött szöveteket is. Ezzel az eljárással biztosítható, hogy a lehető legpontosabban térképezzük fel a fog gyökerét így pedig a lehető leghatékonyabban tisztítsuk meg a kórokozóktól és elhalt szövetektől.

Lézer a gyökérkezelésben

A lézernek számos előnye van a foggyógyításban. Még a legalaposabb mechanikai tisztítás és öblítés után is maradhatnak baktériumok a gyökércsatornában. A lézerfény segítségével elpusztítjuk a kórokozók maradékát is, lezárjuk a dentin tubulusokat és ezzel megakadályozzuk a további fertőzést. Ezzel a technológiai háttérrel és csapatunk szakmai tudásának köszönhetően biztos lehet benne, hogy minden fogat meg tudunk menteni, amit a jelenleg elérhető eszközökkel meg lehet menteni.

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Elérhetőségeink
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL