Óriási lehet a különbség – Fájdalommentes gyökérkezelés Budapest Dental

gyökérkezelés

gyökérkezelés a szuvas fog megmentésnek utolsó lépése. Fogszuvasodás esetén a probléma a fog belsejében levő ereket és idegeket tartalmazó kamrát is érinti, melynek következtében fogbél gyulladás alakulhat ki. A másik ok – amiért a fogat gyakran gyökérkezelés alá kell vetni- az, ha a fog elhal. Amennyiben megszűnik a fog vérkeringése, a vér nem tudja elszállítani a fogból a baktériumokat, és ezek a fogágyban elszaporodhatnak, ez pedig gyulladást válthat ki.

Milyen tünetek utalhatnak a gyökérkezelés szükségességére?

A gyökérkezelésre szoruló fog leggyakoribb tünetei a hideg-meleg ingerre hosszasan jelentkező fájdalom; rágáskor, harapáskor tapasztalható érzékenység. Továbbá az elszíneződő fog és az éjszakai lüktető, sajgó fogfájdalom is erre utal. Ezek a tünetek már olyan mértékű fogszuvasodást jeleznek, ami elérte a fogideget is.

Korszerű technológiai megoldások a gyors és fájdalommentes gyökérkezelésre

Régebben sok fogat kihúztak amiatt, mert már nem volt megmenthető. Azonban mára már számos olyan új technológia van segítségünkre, aminek köszönhetően elérhetjük a legalacsonyabb baktérium csíraszámot és megtarthatjuk a lehető legtöbb anyagot a fogban, amire stabilan lehet építkezni. A gyökérkezelés, mint fogászati eljárás a fogak eltávolításától menti meg a pácienst. Ráadásul mindez gyorsan és fájdalommentesen. A kezelés célja a bakteriális fertőzés megszüntetése a gyökércsatornákban.

Mikroszkópos gyökérkezelés – a legmodernebb eljárás

Rendelőnkben már mikroszkópos gyökérkezelésre is lehetőség van, amely során mikroszkóppal történik a gyökércsatornák vizsgálata. A speciális és korszerű műszerrel a legkisebb szövetmaradványt is képesek vagyunk felfedni, ami a gyulladás és a fájdalom okozója, és amennyiben nem távolítjuk el megfelelően, az a fogak további romlásához vezet. A hagyományos gyökérkezeléssel szemben ez a fajta kezelés sokkal hatékonyabb, hiszen gyakran előfordulhat, hogy a hagyományos gyökérkezeléskor a gyökércsatorna nagyon szűk, vagy a problémát okozó szövet szabad szemmel nehezen vehető észre, ezért nehezen eltávolítható.
MORITA elektromos gyökércsatorna bemérő rendszer
A gyökérkezelést a gyökércsatorna bemérésének folyamata előzi meg. Az elektromos gyökércsatorna bemérő rendszernek köszönhetően fájdalommentesen bemérhető a csatornák mélysége, sőt, miközben a tű halad lefelé tágítva a csatornát, eltávolítja a fertőzött szöveteket is. Ezzel az eljárással biztosítható, hogy a lehető legpontosabban térképezzük fel a fog gyökerét így pedig a lehető leghatékonyabban tisztítsuk meg a kórokozóktól és elhalt szövetektől.

Lézer a gyökérkezelésben

A lézernek számos előnye van a foggyógyításban. Még a legalaposabb mechanikai tisztítás és öblítés után is maradhatnak baktériumok a gyökércsatornában. A lézerfény segítségével elpusztítjuk a kórokozók maradékát is, lezárjuk a dentin tubulusokat és ezzel megakadályozzuk a további fertőzést.
Ezzel a technológiai háttérrel és csapatunk szakmai tudásának köszönhetően biztos lehet benne, hogy minden fogat meg tudunk menteni, amit a jelenleg elérhető eszközökkel meg lehet menteni.