Fájdalommentes orvoslás

A fájdalommentesség alapvető elvárás mind a páciens, mind orvosa részéről. A Budapest Dental fogászati rendelőben nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy pácienseink lehetőleg ne érezzenek fájdalmat még a nehezebb beavatkozások során sem.

Tapasztalataink szerint a félelmek mögött elsősorban rossz emlék, nem megfelelő mennyiségű információ, esetleg bizalmatlanság áll. Ezeken a problémákon először megfelelő kommunikációval lehet segíteni, csak ezután tud biztonsággal hatni a megfelelő érzéstelenítés.

Fájdalommentes kezelések a fogászatban és szájsebészetben

Minden egyes kezelés során arra törekszünk, hogy legyen megfelelő mennyiségű idő a minőségi kommunikációra már az első állapotfelmérés alkalmával is. Ha van elegendő idő és mindkét fél részéről elegendő nyitottság az elvárások, félelmek, tapasztalatok és várható feladatok megbeszélésére, az orvos jobban át tudja érezni páciense feszültségét, félelmeit, így lehetőségei, tudása és tapasztalata legjavát adhatja.

Az emberi hozzáállás mellett, természetesen kiváló anyagok és technikák is szükségesek a fájdalommentes fogászati kezelésekhez.

Ultracain DS Forte – négyszer erősebben hat!

A modern fogászati érzéstelenítési technika nagyszerű eszköz a könnyű kezű fogorvosok kezében. Kedvenc fogászati érzéstelenítőnk, az Ultracain DS Forte nevű oldat gyorsabban, tovább és négyszer erősebben hat, mint a sokak számára ismerős Lidocain oldat. Az érzéstelenítés előtt a nyálkahártyát kellemes, gyümölcsös ízű zselével kezeljük elő, így maga a szúrás sem érezhető.

Fájdalommentes szájsebészet

Amennyiben lehetőség és szándék van egy fog megmentésére, mindent el kell követnünk, hogy ez a fog valóban egészségesen és sokáig megmaradhasson. A menthetetlen fogaktól azonban érdemes mihamarabb megszabadulni, mielőtt komolyabb problémákat okoznának.

A fájdalommentes szájsebészeti beavatkozások hoz elsősorban ügyes kezű, tapasztalt szájsebész szakemberekre, hatékony érzéstelenítő szerekre és kiváló, precíz műszerekre van szükség. A Budapest Dental Fogászaton minden adott a fájdalommentes szájsebészeti műtétekhez.

Bölcsességfogak és gyökércsúcs rezekció

A bölcsességfogak eltávolítása és a foggyökércsúcs rezekciós műtétek általában több érdeklődésre tartanak számot, mint az egyszerű fogeltávolítások. Érthető módon, ezek a műtétek hosszabbak, esetleg több komplikációra vagy utókezelésre számíthatunk. A bölcsességfogaknál nem mindegy hogy az egyszerűbb felső, vagy a sokszor egész körülményes pozícióban álló alsó bölcsességfog eltávolításáról van e szó.

A gyökércsúcs rezekció, azaz a gyökércsúcs eltávolítása, utolsó lehetőség a fog teljes eltávolítása előtt. Rendelőnkben a fogsebészeti műtéteket tapasztalt szájsebész kollégáink nagy tapasztalattal, empátiával, precízen végzik. A műtét fájdalommentes, a gyógyulás gyors és a megfelelő utasítások betartása mellett a legtöbb esetben komplikációktól mentes.

Gyökérkezelés profin és fájdalommentesen

A gyökérkezelés technikája hatalmas fejlődésen ment keresztül az utóbbi évtizedben. A gyökércsatorna hossza már digitális műszerek segítségével bemérhető, a gyökércsatorna megmunkálására a kézi eszközökről jóval biztonságosabb és precízebb gépi eszközökre tértünk át. A gyökércsatorna fertőtlenítésére rendelkezésünkre áll a lézer, az antimikrobiális fotodinamikus terápia és a Nobel díjas Solumium fertőtlenítő oldat is.

A gyökérkezelés diganosztikai fázisában és a kezelés során is rendelkezésre áll a 3 dimenziós CBCT röntgenkészülék és az operációs mikroszkóp is.

A fenti eszközök és a modern tudás segítségünkre van abban, hogy a gyökérkezeléssel ellátott fogak hosszabb ideig megmaradhassanak, fájdalommentesen funkcionálhassanak. Nagyobb az esély arra, hogy a modern eszközökkel gyökérkezelt fog gyökerének csúcsán nem újul ki a gyulladás, a fogászati góc.

Természetesen a modern találmányok és eszközök sem ígérnek csodát, a természet, az anatómia nem bír el mindent! Bizonyos esetekben, ha a folyamat, vagy a fog anatómiája nem teszi lehetővé a gyökérkezelést, fogeltávolításhoz kell folyamodni.