+36 1 315 4545 | 1137 Budapest, Szent István körút 10. 3.em 8. | My Budapest Dental

Szabad szemmel? Biztos? - Budapest Dental

| Dr. Pattogató Rita
Szabad szemmel? Biztos?

avagy, van olyan eset, amikor a foghúzás jelenti a sikeres kezelést!

A képen egy fiatal hölgypáciens fogát láthatjuk. Azzal érkezett a rendelőbe, hogy néhány hónapja kiesett egy régi amalgámtömése a jobb alsó hatos fogból. Panasza nincs, csak hát csúnya és beleragad az étel.

Ez a kezdő kép. Szabad szemmel a fogorvos ennyit sem lát a fogból, ez a kép 2.8-szoros nagyítással készült. Csinálunk röntgent is. Látszik, hogy mély és szuvas.

Talán még megmenthető… Felépítjük egy töméssel vagy egy fogbetéttel és kész.

De álljunk meg egy pillanatra és nézzük a tényeket.

1. Szabad szemmel a fogban levő repedések nem láthatóak.
  2. A repedéseket a röntgen sem mutatja ki.
  3. Tapasztalat és szakirodalom: az amalgámtömések szinte mindegyikénél azt tapasztaljuk, hogy a fogzománcban mély repedések vannak.

Ekkor jön a fogászati mikroszkóp szerepe, nézzük megint a tényeket.

• Akár hússzoros nagyítással vizsgálódhatunk.
  • Extra erős LED világítás közvetlenül a vizsgált területre.
  • Sokkal biztonságosabb diagnózis.
  • Több elkerült hibalehetőség.

Kis tisztogatás után nézzük meg ezt a fogat csupán ötszörös mikroszkópos nagyítással:

Mit látunk mikroszkóppal, amit szabad szemmel nem?

• A zománcban és a dentinben mélyen végig futó repedés.
  • Ez a fog sajnos nem menthető! A baktériumok szivárgása a csont felé ilyen repedés mellett nem kezelhető.

Mégis mit nyerünk annak ellenére, hogy a fogat ki kell húzni?

• Nyerhetünk időt, pénzt és energiát. Hiszen nem készül el egy fogtömés feleslegesen, ami egészen biztosan nem fog működni, csak ideig-óráig fedi tovább a problémát, ráadásul pénzkidobás.
  • A repedés mentén a csontba baktériumok juthatnak, ami fogágy gyulladáshoz vezethet. A fogágy gyulladás következtében a csont pusztulhat. Kevesebb csont – kisebb esély később a fogbeültetésre.
  • A legjobb a megelőzés! De ha egy fog nem menthető, jobb időben eltávolítani, mert a krónikus gyulladással csontot veszítünk. A csontveszteség pedig ellensége a fogbeültetésnek.

Tippek.

• Félévenként, de minimum évente egyszer fogorvosi kontroll javasolt, amivel rengeteg pénzt és időt spórolhatunk.
  • Ha kiesett egy fogtömés, azonnal tárcsázzuk a fogorvosunkat és kérjünk mielőbb időpontot!
  • Ha egy fogat el kell távolítani, búcsúzzunk el tőle és mentsük, ami menthető. A csont még megvan, őrizzünk meg belőle minél többet és mielőbb gondoskodjunk fogpótlásról.
  • Keressünk olyan fogászatot ahol mikroszkóp áll rendelkezésre, vagy a fogorvos Loupe szemüvegben, nagyítással dolgozik.
  • Nagyítással sokkal pontosabb diagnózis születik, ami újabb fájdalmat, energiát és pénzt spórol.
  • Rövid távon az ilyen fogászat vagy fogorvos drágábbnak tűnik, hiszen a szaktudást, precizitást és a professzionális technikai hátteret biztosítani pénzbe kerül. Hosszú távon azonban ez a befektetett összeg megtérül, hiszen a problémát egy időben elvégzett, jó minőségben kivitelezett kezeléssel orvosoltuk, amivel komoly szövődményeket és további problémákat – például csontpusztulást – előztünk meg.

“Az első fogorvosi rendelő
ahová félelem nélkül megyek!”

Union Dental
Szakértelem, tradíció, tapasztalat.
Budapest Dental több mint 15 éve.
Rendelőnk
1137 Budapest,
Szent István körút 10. 3.em 8.
Útvonaltervezés
Nyitvatartás
  • Hétfő – Péntek
    08:00 – 20:00
  • Szombat
    zárva
  • Vasárnap
    zárva
Információk
Kövessen minket

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.
© Budapest Dental Kft. Minden jog fenntartva.
Site by Meraki.

BUDAPEST DENTAL