Tartós tömés fájdalmak nélkül

Tartós tömés

Ne halogasd tovább! Egy idejében elkészített fogtöméssel megmentheted a fogad. Ráadásul fájdalommentesen!

Kezdjük az elején: fájdalommentes érzéstelenítés fogtömések esetében is

Sokan halogatják a fogorvos felkeresését. A félelem a fájdalomtól nagy úr, és sokakat visszatart az idejében elvégzett fogorvosi kezeléstől. Talán Te is félsz a fogorvostól, vagy szívesen halogatod az éves kontrollt? Ha így van, olvass tovább, talán ez a cikk épp Neked szól!

Tapasztalataink szerint a félelmek mögött elsősorban rossz emlék, nem megfelelő mennyiségű információ, esetleg bizalmatlanság áll. Egy elsietett fogorvos választás, egy túl későn megkezdett kezelés vagy az éjszakai ügyeleten töltött néhány óra sajnos valóban negatív tapasztalatokat hozhat.

Ezeken a problémákon először megfelelő kommunikációval lehet segíteni. Érdemes tehát olyan fogászatot vagy fogorvost felkeresni, ahol elegendő mennyiségű idő és a megfelelő empátia rendelkezésre áll ahhoz, hogy a rossz tapasztalatok, félelmek, emlékek feloldódhassanak.

Te is félsz a fogorvostól? Nem minden fogorvos egyforma ám! Ha volt is rossz tapasztalatod, érdemes megpróbálni újra!

Egy szimpatikus fogorvossal minden könnyebben megy. Ráadásul, ha ehhez modern fogászati környezet is társul, akkor a legjobb helyen vagy. Nálunk a Budapest Dental Fogászaton például Ultracain DS Forte érzéstelenítőt használunk, mely a hagyományos Lidocain érzéstelenítőnél négyszer erősebben dolgozik és tovább is hat. Ezzel az érzéstelenség erőteljes lesz így a kezelés teljesen fájdalommentesen elvégezhető.

Ha ez nem lenne elég, már az injekció beszúrásától sem kell félned: a szuri előtt gyümölcsös ízű érzéstelenítő zselé áll rendelkezésre, mely alaposan elzsibbasztja az ínyt így a szúrás is fájdalommentes. No nem minden fogászaton, de a Budapest Dentalnál mindenképp!

Vedd kezedbe a sorsod és vágj bele!

Nagyon röviden, pár szóban a fogszuvasodásról. A közhiedelemmel ellentétben a fogak nem azért lyukadnak ki, mert “anyától vagy nagyapától rossz fogakat örököltünk”. Vannak persze zománc vagy dentinhibás fogak, de ezek ritkák és eleve sárgás színűen, foltosan nőnek ki gyermekkorban.

Akinek eredetileg fehér fogzománca volt, és mégis kilyukadt a fog, ott bizony a lepedék dolgozott. A lepedékben baktériumok élnek, akiknek a szalámis szendvics ugyanolyan finom vacsora mint nekünk, a finom cukrokról már nem is beszélve. A baktériumok is emésztenek, a végeredmény pedig sav lesz. Ez a sav pedig, ha hosszan időzhet a fogon, kimarja azt. Először a zománc, aztán a dentin puhul fel és így alakul ki a fogszuvasodás.

Fogorvosként szívből javaslom a következőt:

Ne bánkódj a múlton, ne told a felelősséget a felmenőidre, még ha jogosnak érzed, akkor sem és ne szégyenkezz, hogy a múltban nem voltál elég alapos, mert ezek nem segítenek a fogadon!

Ezek helyett vedd kezedbe a sorsod, keress egy szimpatikus, ügyes fogorvost és vágj bele! A fogtömés igenis lehet fájdalommentes, a megmentett fogad pedig életed végéig szolgálni fog Téged!

Ha ezt a cikket esetleg kismamaként, vagy kezdő anyukaként olvasod, esetleg gyermeket tervezel, akkor bátorítalak, sőt, kérlek a következőre!

Legyél nagyon tudatos és szigorú kisgyermekednél a fogmosás rendjét illetően. Amint kibújnak a tejfogak, azokat ápolni, tisztítani kell! Nem baj ha ordít, nem baj ha sír, egy fogápolásba még senki nem halt bele! Egy kisgyermeknek ez a dolga, sír és ellenkezik, mert nem tudja, hogy mi az és természetesen megijed.

De ha kitartó vagy és következetes, ha minden reggel és este alaposan megmosod a gyermeked fogát és teszed mindezt legalább 7-8 éves koráig nap mint nap, akkor gyermeked fogai egészségesek lesznek és nem lesz szüksége sem fogorvosra, sem fogtömésre!

Akkor hálával fog majd gondolni szigorú és következetes anyjára, aki nem hagyta magát, aki vette a fáradtságot nap mint nap, és megtanította őt arra, hogy a fogmosás fontos dolog és így a teste igen drága kincseit, a fogait egészségesen megőrizhette felnőtt korára, sőt, egész életére.

Rendben van, de térjünk vissza a Te fogtömésedre!

Ott tartottunk, hogy eldöntötted, nem halogatsz tovább, hanem rendbe tetetted a fogaidat. Találtál egy szuper fogorvost. Kaptál egy kezelési tervet, belevágsz. Megbeszéltél mindet a dokiddal, tudod, hogy jó kezekben vagy. Szorongsz kicsit persze, hiszen fogorvosnál vagy, de ámultan pillantasz fel, amikor elkezd zsibbadni az arcod. “Mi ez, még nem is kaptam szurit!” Kaptál, csak nem vetted észre, mert a szúrás sem fájt…

Az Ultrancainnak elég néhány perc és a fogad és a fogínyed igen alaposan elzsibbad. Annyit sem érzel mint egy bot. A fúrónak van egy kellemetlen hangja, ezt egyik fogorvos sem tudja kikapcsolni, de a fájdalommentesség az igenis elérhető. A fogorvos fúr, farag, eltávolítja a felpuhult, beteg foganyagot, szépen kitisztítja a fogad. Ebből semmit nem lehet érzeni.

Egyszer csak vége a fúrásnak (átlagos esetben ez 5-10 perc), kezdődhet a felépítés, azaz maga a fogtömés. A mélyebb szuvasodások elérhetik egészen mélyen a fog belsejének érzékeny szövetét. Ilyenkor a legmélyebb területekre gyógyszeres fedés kerül. Majd szép sorban rétegenként a fogszínű, esztétikus tömőanyag. De milyen tömőanyag? Ez bizony egyáltalán nem mindegy! Hogy miért?

Mert nem csak az a lényeg, hogy a fogad a kezelés közben ne fájjon, hanem az is fontos, hogy az elkészült fogtömés se okozzon utófájdalmat!

Ezért lényeges a tapasztalat, a technika és a kiváló anyagok megválasztása!

Nagyméretű fogtömés esetén az esztétikus fehér tömés technológiai adottságai miatt feszültséget okozhat a fogban és ez sajnos a fogtömés után fájdalommal, érzékenységgel járhat. A fájdalom a legtöbb esetben pár nap alatt megszűnik, máskor a tömés kicserélésére lehet szükség.

Azt sem árt ha tudod, hogy a fehér kompozit fogtömés elkészítése technológia érzékeny, a jó eredményhez megfelelő mennyiségű idő kell.. Ha húszan ülnek a váróban, a fogorvos siet… nem biztos, hogy a legtökéletesebben fog alakulni a fogtömés. Ahhoz hogy a tömésed ne csak szép, de tartós is legyen, jól terülő, kiváló minőségű kompozit, tapasztalt fogorvos és megfelelő időtartam szükséges!

Pár fontos info, amit érdemes tudnod a fehér, esztétikus tömőanyagokról és arról, hogy miért használunk egy különleges anyagot a fogtömésekhez

Szerencsére az amalgámtömés már jó régen kiment a divatból és helyét felváltották a nagyszerű kompozitok, amelyet a páciensek fogszínű, esztétikus tömőanyagként ismernek. Ezek a valóban kiváló anyagok az utóbbi években hatalmas technológiai fejlődésen mentek keresztül. Számos márka áll a fogorvosok rendelkezésére, és természetesen, mint minden egyéb termékben itt is megtalálhatóak az olcsóbb és a drágább anyagok, az egyszerűbb technológia mellett a legmodernebb fejlesztések is elérhetőek.

Az átlagos kompozit kiváló anyag, de a technikai feldolgozásra kényes. Ha kompozitot alkalmazunk, a régi tömés eltávolítása után az új tömés mellett akkor is kialakulhat a tömés után fájdalom, ha a szuvasodás nem volt túlzottan mély. Az utófájdalom megértéséhez a kompozit kémiai és fizikai adottságait kell megvizsgálnunk: A kompozit fogtömés a kék fénnyel való megvilágítás hatására megköt, kötés közben azonban a tömés zsugorodik, az anyagban ekkor feszültség támad. Nagyméretű tömés esetén ez a feszültség kihat a fogra, mely fájdalommal reagálhat.

Van azonban egy jó hírünk! Van olyan kompozit, amely kötéskor jóval kevesebb feszültséget tárol! Az SDR® DENTSPLY fogtömő anyag a feszültség megelőzésére lett kifejlesztve, ha ezt a tömőanyagot alkalmazzuk a fog felépítése közben, az utófájdalom esélye minimális.

Amennyiben a tömés bázisát SDR® DENTSPLY fogtömő anyag technológiával építjük fel, a feszültség 60%-kal kisebb, mint a hagyományos kompozit tömőanyagoknál!

A Budapest Dental Fogászaton az SDR® DENTSPLY fogtömő anyagot alkalmazzuk a mély és közepesen mély fogtömések bázisaként. A siker magáért