Ultrahangos eltávolítás esetbemutatás 3

Ultrahangos fogkőeltávolítás

Az egészséges fogíny nem vérzik

Az ínyvérzés jelentkezése mindenképpen valamilyen, kezdődő vagy már súlyosabb ínygyulladás meglétét jelzi. Javasoljuk, hogy amennyiben fogmosás közben ínyvérzést tapasztal, haladéktalanul keresse fel fogorvosát. Enyhébb esetben még könnyedén kezelhető a probléma egy ultrahangos fogkőeltávolítás és Air-Brush sópolírozás kettőséből álló professzionális fogtisztítással, ezért megéri minél előbb kivizsgáltatni a tünetek súlyosságát.

A fogkőről

A fogakon és a fogak közti területen lerakódott lepedékből, kémiai folyamatok során fogkő képződik. A fogköveket rendszeresen, minimum negyedévente érdemes eltávolíttatni, a súlyosabb fogágybetegségek megelőzése érdekében. A fogágybetegségek legnagyobb része a rendszeres fogkő leszedés kezeléssel megelőzhető!

A megelőzés mindig könnyebb és nem utolsó sorban, olcsóbb is

A megelőzés mindig könnyebb, mint a kialakult probléma kezelése, így érdemes a rendszeres fogmosás során alaposan megtisztítani a fogakat és a fogközöket az ételmaradványoktól, lepedéktől, valamint félévente javasolt felkeresni a dental higiénikust, aki ultrahangos készülékkel hatékonyan és fájdalommentesen megtisztítja a fogakat azokon a területeken is, ahova az otthoni fogmosással nem, vagy csak nehezen juthatunk el.

Ábrahám Eszter Klinikai fogászati higiénikus

„Örömmel tapasztalom, hogy mind több és több páciens számára fontos a szájhigiénia, ezért rendszeresen szánnak időt a kezelésekre. Jó érzés látni és tudni, hogy a fogínygyulladás valóban megelőzhető, kezelhető. Remélem, Önnek is a segítségére lehetek. Várom szeretettel!” Ábrahám Eszter a fogínybetegségek megelőzésével, és kezelésével foglalkozik. Rendelésén lehetőség nyílik a fogmosási szokások kijavítására a helyes fogápolási technika elsajátítására.

5 ok, miért fontos a rendszeres tisztító kezelés a fogászatban

Fiatal férfipáciensünk három éve nem járt ultrahangos fogkőleszedésen. Három év alatt sok finom ételt és italt elfogyasztott, ezek maradékait azonban az otthoni fogápolással nem sikerült maradéktalanul eltávolítani, így a rendelőben való jelentkezésekor az alábbiakat tapasztalhattuk:

• A lerakódott fogkő látványosan nagy mennyiségű, elsősorban íny feletti, de a fog és az íny között is megtalálható.
  • A fogínyt a fogkő lényegében lenyomta a fognyakról, alatta az íny gyulladt, könnyen vérzik, érzékeny és nagyon sebes.
  • A fogak száj felőli felszíne szürkésen elszíneződött
  • A kellemetlen lehelet elsősorban a gyulladt íny következménye
  • A nagy mennyiségű fogkő a kellemetlen szájszag mellett súlyos ínyvisszahúzódást, később csontpusztulást, fogágybetegségek, majd a fogak meglazulását okozhatja.

Fogágybetegségek figyelemfelkeltő tünetei

• Tapasztal fogmosáskor vagy spontán jelentkező fogínyvérzést?
  • Észrevette, hogy duzzadt, gyulladt az ínye?
  • Előfordult már, hogy fogmosás ellenére kellemetlen a lehelete?
  • Fogíny visszahúzódást tapasztalt egy vagy több fogánál?
  • Mozgathatóvá váltak vagy elvándoroltak a fogai?
  • Fontos, hogy ne bagatellizálja el a tüneteket. A fogágybetegségek
  • megelőzhetőek, időben felfedezve kezelhetőek.

Ultrahangos fogkőeltávolítás, ínygyulladás, ínyvérzés kezelése – két alkalom szükséges

A nagyobb fogkövek eltávolítása kb. 20 percet vett igénybe, ez alatt a dentalhigiénikus ultrahanggal, a fogzománc károsítása nélkül megtisztította a fogak felszínét. Az első kezelést a komoly ínygyulladásra való tekintettel egy hét múlva egy második alkalom követte, mikor az íny állapota már sokat javult. A duzzanat és a vérzés alábbhagyott, így a mélyebb területeket is meg lehetett tisztítani. Az apróbb fogkövek maradéktalan eltávolítása után már következhetett a természetes fogfehérítés Air-Brush® sópolírozással, melynek során minden elszíneződés eltávolítható, a felszín tökéletesen simára polírozható.